week 18 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu week 18 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

week 18

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Hier eindelijk weer een verslag van mij. Ik merk dat ik me er steeds meer moet te gaan zetten om een verslag te schrijven. Maar dat is alleen maar een goed teken, want dat betekend ook dat ik me hier prima vermaak en dat ik lekker druk ben met andere dingen. Ik heb daarom maar besloten om niet elke week meer een reisverslag te gaan schrijven, was toch een beetje te veel van het goede! Ik ga nu proberen om het om de twee a drie weken te doen! Vorige week kreeg ik zelfs een berichtje van waarbenjij.nu of alles wel goed met mij ging, omdat ze al zolang niet van mij hadden gehoord haha! Inmiddels ben ik hier alweer 4,5 maand, de tijd gaat snel!! Maargoed ik zal proberen om het een beetje te vertellen!

Ik was gebleven bij de dag voordat mijn lieve zus hier kwam. Zaterdag 9 juni heb ik sophia van het vliegveld opgehaald. De tranen begonnen al te lopen in de auto naar het vliegveld toe haha, van geluk natuurlijk! Die zelfde dag zijn we samen naar Salem gegaan. Daar zijn we naar het witchmuseum geweest en zijn we verkleed gegaan en op de foto gegaan. We waren verkleed in mooie jurken met zo'n soort hoepel erin. Er werden wel iets an 70 foto's gemaakt en aan het eind kon je dan kiezen welke foto's je uitgeprint wilden hebben, erg leuk en grappig om te doen.

Die zondag zijn we naar Boston gegaan. Daar de freedom trial gelopen. Dit is een rode lijn die door boston heen loopt. Als je deze lijn volgt dan zie je alle belangrijke en vooral historische dingen die in Boston te vinden zijn! In de avond lekker sushi gegeten.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag moest ik gewoon werken. We zijn toen een dag naar het strand gegaan met de kinderen. Dinsdag en woensdagochtend ben ik altijd vrij tot de middag en heb ik alle shoppingsmalls laten zien enzo. In de avond gingen we vaak lekker uiteten samen!

Vrijdag ging de wekker heel vroeg. De taxi kwam ons namelijk om half 6 ophalen. We gingen die dag namelijk naar new york met z'n tweetjes!!! Rond 12 arriveerde de bus in New York. Je kan hier een retourtje vanaf Boston naar New york nemen met de bus voor 30 nog geen dollar, geen geld dus! Nadat we onze spullen in het hotel hadden afgezet, zijn we naar Ground Zero gegaan. Het herdenkings monument is namelijk helemaal af en wij hadden dat alletwee nog niet gezien. Heel indrukwekkend om daar te lopen. Je weet gewoon dat op dezelfde plek waar jij rond loopt, heel veel mensen zijn omgekomen. Ook zijn we naar een kerkje gegaan dat naast het wtc stond. Dat kerkje is helemaal heel gebleven en dat is dus wel heel erg bijzonder. Nadat de ramp was gebeurd, is dat kerkje gebruikt als slaap/eetplek voor de reddingswerkers. In het kerkje zag je ook veel foto's van mensen die om zijn gekomen en dat vond ik wel heel indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we naar battery park gegaan, vanaf daar kan je het vrijheidsbeeld heel goed zien. Daar nog wat rondgelopen en wat gegeten. Ons hotel lag zowat aan Times square, dus als we konden elke avond even over times square lopen.

Zaterdag begon onze dag met een ontbijtje op Times square, was wel erg bijzonder om daar te ontbijten haha. Die dag begon met een bezoekje aan Coney Island. Dit is nog vrij ver buiten New york, maar zeker de moeite waard. Het is namelijk een strand met een hele gezellig pier erbij. Met allemaal winkeltjes en restaurantjes. Ook is er een soort minipretpark gebouwd. Ook een leuk weetje, de hotdog is daar uitgevonden haha!
Daarna zijn we naar The top of the rock gegaan, the empire state building, Times square en hebben we nog wat gewinkeld! In de avond hadden we een musical op broadway. Mary poppins! Was een erg mooie en leuke musical!

Zondag begon onze dag met een sex in the city tour. Deze tour viel ons een beetje tegen. Hij duurde ook echt super lang, 4uur! En hoewel wij ook de hele serie hebben bekeken, wisten wij geen een antwoord op de vragen die werden gesteld in de bus haha. Gelukkig zaten er genoeg van die hysterische kenners in de bus, die alle vragen wisten. Wel zijn we naar de magnolia bakery geweest. Waar de beroemde cupcakes worden gemaakt en hebben we er natuurlijk een mogen proeven. Dit zat bij de tour en was zowat het enige hoogte punt haha. Maargoed het was evengoed wel grappig maar zeker geen aanrader! Daarna zijn we naar Soho gegaan. Een hele gezellig en vooral goede shopbuurt in New York. Lekker voor ons zelf gewinkeld en voor de mensen waarvoor sophia dingen moest meebrengen. Die avond nog lekker sushi gegeten en toen waren we ook wel echt kapot. New york is namelijk niet zo'n goede stad voor je voeten haha!

Maandag begon onze dag weer met een ontbijtje op times square. Daarna zijn we naar Central Park gegaan en hebben we daar lekker rondgelopen en gezetten. Wat is dat toch een mooi en heerlijk park! Het weer was elke dag ook super mooi, dus we hadden zeker niet te klagen! Om 4uur hebben we de bus weer terug genomen naar Boston.

Dinsdagochtend had ik nog lekker vrij en heb ik sophia nog de kustplaatsjes manchester by the sea, gloucester en rockport. In rockport nog wat rondgelopen en daar de schattige winkeltje bezocht. Ze hebben daar namelijk heel veel winkels waar ze zelf sieraden maken! Die avond nadat ik klaar was met werken naar de cheesecakefactory geweest om daar lekker te eten. Het was namelijk alweer Sophia haar laatst avond hier. Waar we ook de beroemde cheesecake's hebben geprobeerd. Ik hoorde er altijd al veel goede verhalen over maar had het zelf ook nog nooit geprobeerd! Het was zeker het proberen waard, maar in een keer opeten lukt bijna niet. Ze zijn echt super machtig. Gelukkig kan je hier echt alles in een box mee naar huis krijgen. Iets wat ik eigenlijk nooit echt doe, maar met zo'n cheesecake is dat helemaal niet zo verkeerd!

Woensdag heb ik rond 1uur sophia afgezet bij het station. Ik was wel heel erg verdrietig toen ze weg ging en had zo met haar mee willen komen. Maarja we hebben hier een super mooie tijd gehad en we hebben er weer leuke herinneringen bij samen!

Verder heb ik heb een kinderfeestje voor het eerst meegemaakt hier. Nou ik kan je vertellen dat is toch wel even wat anders dan in Nederland hoor. Sowieso is het de bedoeling dat je meekomt op het feestje en dat je er ook bij blijft. Er kan natuurlijk alles met je kind gebeuren op zo'n feestje en je wilt als ouders die het feestje houden, niet ergens aangeklaagd voor worden. Want ja hier kan je werkelijk echt voor alles aangeklaagd worden, daar zijn zie hier blijkbaar erg goed in. Maargoed het duurde iets van anderhalf uur en het was in een grote gymzaal waar de kinderen konden gymen. Ik kon mooi op een bankje zitten en dominique was ook gezellig mee! Het laatste halfuur begint het eetverstijn. Zo kan je het namelijk echt wel noemen. Het is namelijk de bedoeling dat die kinderen in 20 minuten een pizzapunt EN een cupcake met zo'n grote topping naar binnen werken. Je snapt wel dat elk kind met buikpijn naar huis ging. Ik vond het ook een beetje te veel van het goede maar wilde niet de stomme au pair zijn die zei nee payt voor jou geen cupcake of pizza, je mag maar een ding kiezen haha. Het leuke is dat alle ouders ook eten en drinken mogen pakken. Dat is dus niet verkeerd, zeker niet voor au pairs. We verdienen al niet veel en nu hadden we gewoon gratis eten. We hebben het er dan ook lekker van genomen haha. Ook is het normaal trouwens dat broertjes en zusjes meekomen naar het feestje. Aan het eind worden alle cadeau's opengemaakt en is er voor iedereen een zakje. Na anderhalf uur was het afgelopen en zat payt lekker misselijk terug in de auto. Die had genoeg gegeten voor die heledag haha.

Het laatste weekend van juni ben in naar Montreal geweest. Weer met dezelfde organisatie als toen ik naar Washington ging. Dominique ging ook mee, dus dat was wel erg gezellig! Vrijdagochtend ben ik met de trein naar Boston gegaan. Daar had ik afgesproken met do. Om 1uur moesten we bij de bus zijn. We moesten er nog met de metro naar de plek toe waar vanaf de bus vertrok. We hadden een beetje een inschattings fout gemaakt haha. Met als gevolg dat we pas om 1uur in de goede metro zaten, die er ook nog een halfuur over zou doen. Toen begonnen we wel even te stressen, want de bus zou om half 2 vertrekken. Gelukkig had ik het nummer van de buschauffeur en kon ik even bellen dat wij later waren. En gelukkig waren wij niet de allerlaatste, anders had ik me nog stommer gevoeld haha. Rond half 9 kwamen we aan in ons hotel in Montreal. Daar snel omgekleed en wat drankjes gedronken met andere au pairs op de kamer. Ja ik had al 4 maanden niet gedronken, dus die drankjes gingen er lekker in haha. Daarna zijn we montreal ingegaan en zijn we naar 2 clubs geweest.

De volgende ochtend begon 10 uur onze citytour. Die tour viel mij een beetje tegen, want ik had eerder het idee dat ze de lelijkste plekken van montreal lieten zien ipv de mooiste plekken. Ook vertele de vrouw nogal onnuttige informatie. Zoals dat ze in montreal de planten water geven. Ja goh volgens mij gebeurd dat wel op meer plekken op de wereld. Ook kon ze maar niet stoppen over hoe geweldig montreal was, je kon wel merken dat ze er geboren en getogen was. Gelukkig was om 12uur die tour afgelopen en konden we op ons zelf montreal verkennen. Ik ben toen samen met een groepje meiden, naar chinatown gegaan, old city en naar de notre dam. Old city is echt super mooi en de straatjes daar lijken echt op straatjes in Frankrijk. We hebben nog een stuk langs het water gelopen. In old city lekker geluncht en 's avonds lekker sushi gegeten. Daarna zijn we naar het jazzfestival gegaan. Dat schijnt een van de grootste jazzfestival ter wereld te zijn. Daar een drankje gedaan en daarna zijn we weer naar het uitgangsgedeelte van montreal gelopen. Daar naar twee clubs geweest.

Zondag hebben do en ik wat uitgeslapen en zijn we onze spullen weer gaan pakken. Nog even lekker onbeten in de zon. Het was namelijk heerlijk weer dat hele weekend daar. Rond 1uur vertrok de bus weer richting riverstation. Vanaf daar heb ik de metro en trein naar huis genomen en rond half 12 was ik thuis. Zowat een halve wereldreis gemaakt haha. Ik merk wel dat ik bijvoorbeeld vier uurtjes in de bus naar new york bijna niks vind. Als ik weer in nederland ben zie ik mezelf nu wel elk weekend 'even' naar maastricht gaan haha.

Dit weekend ben ik voor het eerst naar cambrigde gegaan. Ik was daar nog nooit naar toe geweest. Dominique en ik zijn toen naar harvard university geweest, echt mooi om dat te zien. We zijn er niet lang in cambrigde geweest, want het was erg warm die dag en we wilde lekker naar het strand toe. Maar we gaan zeker nog een keer terug om het daar allemaal goed te bekijken!

Verder heb ik nog even een grappig en typische Amerikaans iets ontdekt. Door begraafplaatsen hier loopt zelf een auto weg. Zo kan je dus met de auto naar het grafsteen toe rijden en hoef je gelukkig echt geen meter te lopen. Je kan zelfs in de auto blijven zitten en zo het bloemetje erop gegooien, het moet toch niet gekker worden haha.

Verder zijn mijn weken vrij hetzelfde hier en probeer ik in het weekend lekker veel leuke dingen te doen en ook wel mijn eigen ding te doen. Het kan soms best lastig zijn om te wonen waar je werkt. Het is hier nu elke dag mooi weer, ja jongens ik weet dat ik jullie nu heel jaloers maak haha. En ga ik bijna wel elke week iets van 4 keer naar het strand. Met de kinderen, alleen of met andere au pairs! Aan het mooie weer hier kan ik wel wennen. Elke dag je bed uitstappen en lekker je kortje broekje aan is niet verkeerd! Over vier en halve week komen mijn lieve papa en mama en broer hier al en een week later mijn lieve zus, jaap en lara. Dus daar kijk ik erg naar uit!!! Ik zie dat mijn verslag alweer veelste lang is geworden, dus ik ga nu maar stoppen. Tot het volgende verslag en ik beloof jullie dat die er eerder zal zijn als deze haha!

  • 17 Juli 2012 - 07:16

    Charlotte:

    Leuk om weer een verslagje te lezen!!!! Je hebt het naar je zin zo te zien! Top! Geniet ervan en ik verheug me op je volgende verslag! Dikke kus

  • 17 Juli 2012 - 07:32

    Lotte:

    Leuk hoor nan! Vooral die weetjes over die hot dog vond ik hartstikke interessant! Volgende x graag wat meer weetjes...

  • 17 Juli 2012 - 08:26

    Anneke Tensen :

    Annnee-wil!!!

    Yeaaaah eindelijk weer een verslag!! hahahaaa, ik dacht al gaat t nog goed met Anne-wil daar!
    maar toen kregen wij eeen kaaartje van jou en daaar was het teken van leven! Hahah! Super lief en leuk dat je dat stuurt Ann! Dank je wel, waarderen we echt!

    Leuk dat je ook zo`n leuke tijd met Sophia gehad heb, lekker met je zus samen zijn! En natuurlijk dat winkelen en alles bezoeken, niet verkeerd hoor!

    Hier gaat alles goed, bij KLM ook! Gisteren mijn 2de cursus periode afgesloten en die heb ik gehaald! Dus ik mag blijven, gelukkig! Nu ben ik officieel een junior agent, hahah! Van de vertrekhal dan he, en ik moet nu alles kunnen dus dat is ook wel fijn! ;)

    Ideaaal trouwens dat jij daar zulk lekker weer hebt, hier is het echt 3 x niks! Alleeen maar regen en regen `t lijkt wel herfst hier!
    Nou Annn, wel een beetje jammer dat je nu niet meer elke week gaat schrijven! Want ik hoor het je nog zegge, ik ga elke week een verhaal schrijven! Ik wist dat ik toen al een wedje met je had moet leggen, bij deze had ik die nu dan gewonnen!;)
    hahhhaaa, nee hooor Ann, leuk om nog steeds zo te lezen hoe het met je gaat en wat je daar allemal doet en mee maakt!
    Geniet er nog maar lekker van meis!
    Liefssss xxx

  • 17 Juli 2012 - 20:32

    Els:

    Hey Anne-Wil,

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
    Zoals ik tegen Do ook blijf zeggen, het blijft ontzettend raar jullie avonturen te lezen en te skypen enzow, met de wetenschap dat jullie gewoon nog in het verre Amerika zitten! Zo krijg ik altijd weer een beetje de kriebels van toen terug en weet ik voor mezelf weer even zeker dat ook ik er ben geweest.
    Blijf genieten, want voor je het weet ben je weer terug in Nederland en is alles weer bij het oude.

    Xx

  • 18 Juli 2012 - 11:58

    Karina Koster:

    Hey Anne-Wil,
    Fijn dat je nog zo naar je zin hebt. Dat doe je goed niet meer elke week schrijven dat is een goed teken het is ook een beetje loslaten. Nou lieve Anne-Wil geniet van alles daar! Liefs Karina X

  • 20 Juli 2012 - 16:08

    Maaike:

    Leuk weer een update! En tuurlijk ga je niet elke week schrijven, lekker je ding doen en dan kijken we er extra naar uit! 4x per week strand, grom, jaloers en wat heerlijk! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 21262

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: