Week 29 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 29 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 29

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

03 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. Inmiddels ben ik al 6,5 maand in Amerika. De tijd vliegt!! En zo voelt het nu ook, de weken vliegen om! Na mijn laatste verslag is er weer een hoop gebeurd en ik zal proberen om het globaal een beetje te vertellen.

In de tussen tijd heb ik nog een whale watch tour gedaan. Wat was dat bijzonder om zulke grote en mooie dieren van dichtbij te zien. Vooral als ze water omhoog spuiten, dat is erg indrukwekkend om te zien. Ben ik voor het eerst naar een houseparty geweest. Erg leuk om een keer meegemaakt te hebben. Een feestje met muziek, veel mensen en drankjes!! Dat deed me toch ook wel weer aan thuis denken. Gewoon gezellig met mensen samen zijn, dansen en een drankjes drinken! Ook heb ik een rondleiding op Harvard gehad. Jammer dat je eigenlijk in geen een gebouw mag daar. Dat mogen alleen studenten of mensen die daar werken. Dat viel me wel een beetje tegen. Gelukkig gaf een student zelf van Harvard de tour, dus hij kon erg veel vertellen. Natuurlijk was ik erg benieuwd hoe je nou op die universiteit kan komen. Het oneerlijke hier dat je niet alleen slim hoeft te zijn om op een zo'n goede universiteit te komen, nee geld speelt ook een hele grote rol. Dus maar hopen dat je papa en mama veel geld hebben! Dan ben ik toch maar blij dat ik in Nederland woon.

In augustus kwamen dan eindelijk mijn ouders en broer langs. Wat heb ik daar naaruit gekeken. Ik heb namelijk rond de 4/5 maand best wat moeilijke dagen gehad. Ik begon toen echt te beseffen dat een jaar ook lang kan zijn. Dacht veel aan iedereen thuis en wat ik wel niet allemaal miste. Ook was ik er erg mee bezig dat mijn ouders ook weer naar huis zouden gaan. Ik dacht elke keer aan het afscheid terwijl ze hier nog geen eens waren. Gelukkig viel dat allemaal mee en maakte ik me zoals altijd veel te druk om niets haha. Misschien leer ik dat ooit nog af.

17 augustus zouden me ouders en broer rond 5 uur aankomen in Boston. Als verrassing ben ik toen naar het vliegveld gegaan om hun op te wachten, zonder dat hun het wisten. Toen ik ze eindelijk weer zag, voelde het eigenlijk of ik ze pas net had gezien en zo vertrouwd meteen weer! Die avond zijn we gezellig met ze alle uiteten gegaan in Beverly, daarna heb ik ze mijn huis hier laten zien. Hebben ze Cj en leonie ontmoet en payt. We hebben toen ergens in Beverly met z'n vieren geslapen. De volgende dag zijn we richting Boston gereden en heb ik ze Boston laten zien. Zondag zijn we richting Philadephia gereden. Dit was nog wel een stukje rijden en vooral druk op de weg. Die avond lekker gegeten in het hotel. De volgende dag zijn we de stad gaan bekijken. Philadelphia was vroeg de stad waar de regering zat van Amerika. Eigenlijk wat Washington nu is. We hebben de oude regerings gebouwen gezien en een rondleiding gekregen over het terrein. Verder was er nog een oud straatje waar hele oude huizen stond. Nog wat rondgelopen en in de avond nog lekker gegeten in Philadelphia. De stad was wel een beetje verouderd op veel plekken en het werd ook niet echt goed onderhouden. Het viel ons allemaal een beetje tegen, maargoed evengoed leuk om zo te zien waar het vroeger is begonnen. De volgende dag zijn we naar Washington gegaan. Het was niet zover rijden dus we zijn meteen die middag de stad ingegaan. We hadden een bus waar we overal op en af konden stappen. De hop on bus, volgens mijn vader de hiphop bus haha. Zou hebben we in anderhalve dag heel veel kunnen zien. Ik was er natuurlijk al een keertje geweest maar heb dit keer ook nog andere dingen gezien. Zou zijn we naar het graf van John F kennedy geweest, wel erg indrukwekken omdat te zien. Verder heel veel monumenten afgeweest. Ze zijn hier nogal van de monumenten ben ik wel achter gekomen. Het witte huis natuurlijk en het regeringsgebouw. Op slot konden Jelle en ik alle vragen die tijdens de tour werden gesteld haha.

Donderdag zijn we uit washington vertroken en zijn we naar de staat pennsylvania gereden. Daar zijn we naar de Amish gereden. Een volk die nog steeds zonder elektriciteit leeft, maar ook zonder auto's. Ze hebben nog steeds paard en wagens. Ze willen niet met de buitenwereld in contact staan. Telefoons, facebook, computers zijn voor hun allemaal onbereikbare dromen haha. Ook hun kleren zijn heel anders. Zo hebben ze geen knoppen op hun kleren, want dat is te uitdagend. Ze hebben hun eigen scholen en kerken.Wij zelf dachten dat ze allemaal in een soort kamp bij elkaar wonen, maar ze wonen gewoon tussen wij 'normale' mensen. Erg apart en grappig om opeens een paard en wagen voorbij zien te komen met gezinnen erin. Volgens mij worden ze wel gek van al die foto's die er van ze worden gemaakt, want iedereen maakt contant foto's van ze. Maargoed dan moet je er misschien ook maar niet zo bijlopen haha. We zijn daar naar een huis gegaan waar een Amish familie had gewoond en hebben daar een rondleiding gehad. Die avond zijn we uiteten geweest bij ons hotel. Daar kreeg mijn vader de schrik van zijn leven. Toen hij vroeg om de wijnkaart, bleek die er niet te zijn. Ze hadden namelijk geen wijn. Toen hij toen maar om een biertje vroeg bleek die er ook niet te zijn. In het hele dorp werd namelijk geen alcohol geschonken en in de omliggende dorpen ook. Twee minuten daarvoor zei me vader nog dat hij best wel in deze omgeving kon wonen, maar toen hij dit hoorde dacht hij daar toch wel anders over haha. We zelf hadden ook een beetje medelijden met de mensen daar. Snel gegeten en op de kamer heerlijk een wijntje gedaan haha. De volgende dag, vrijdag, zijn we weer richting Beverly gereden, die avond ergens dichtbij overnacht en de volgende dag weer terug naar Beverly gegaan. Wat spullen omgehaald, boodschappen gedaan. Mijn ouders hadden namelijk een huis gehuurd in Gloucester, ongeveer zo'n 20 minuten van mij vandaan. Jaap, Maaike en Lara zouden die avond ook aankomen in Amerika en zouden samen met me ouders en jelle daar een week blijven. Super fijn en lekker om je familie even zo dichtbij je te hebben. Het huis was erg mooi en lag aan de zee. Zaterdagavond dan eindelijk Jaap, Maaike en Lara weer gezien en lekker met ze allen gegeten. De volgende dag werden we opgehaald met de boot door cj, leonie en de kinderen. We gingen die dag lekker met z'n alle varen en zijn naar een strand geweest waar je alleen met de boot kunt komen. Daar heerlijk de heledag geweest met ze allen. Maandag ben ik weer aan het werk gegaan, maar ik heb elke avond in het huisje geslapen. Donderdag zijn Payt en chloe ook een nachtje blijven slapen in het huisje. Vrijdag was ik vanaf 11 vrij en hebben we nog lekker met z'n alle doorgebracht. Zaterdag moesten we vroeg uit het huisje zijn en heb ik afscheid genomen van Jelle, Jaap, Maaike en Lara. Met mijn ouders ben ik toen doorgereden naar de Niagara Falls. Dit zijn echt super mooie watervallen die op de grens van Amerika/Canada liggen. Dit was zo'n 7 uur rijden. Die avond daar dichtbij in een hotel geslapen. De volgende dag zijn we naar de Niagara Falls gegaan. We hadden geluk want we kwamen daar op de drukste dag van het jaar haha. Een tour genomen daar die ons als eerst bracht naar trappen die langs de waterval lopen. We kregen allemaal een regencap, die je ook echt wel nodig had. De trappen gingen echt super dicht langs de waterval heen en op een dek, wat ook het hurricane dek werd genoemd, werd je zowat weg geblazen door de kracht van het water. Daarna zijn we op een dek geweest, wat over de waterval heen hangt. Naar een klein museum geweest en toen naar de boten. Je ging dan met een boot heel dicht naar de waterval toe. Weer met onze regencap aan. Op de boot leek het net of je in een hele grote storm ofzo terecht was gekomen. Daarnaast nog een natuurpark gezien, wat aan de rivier ligt waar de waterval in terecht komt. Echt super mooi en bijzonder om deze watervallen te zien. Maandag zijn we weer terug gereden Beverly en hebben mij ouders me weer afgezet. Zelf gingen zij de volgende dag richting cape cod. Ik ben toen weer aan het werk gegaan. Vrijdag

7 september was chloe jarig. Dit werd de volgende dag pas echt gevierd, maar omdat ik er dan niet bij zou zijn heb ik het vrijdag gevierd. Chloe mocht als cadeau van mij haar eigen teddybeer maken en helemaal aankleden hoe zij zelf wilde. Die middag nog geluncht bij haar lievelings restaurant Panera. Die avond hebben mijn ouders mijn opggehaald en zijn we naar gloucester gegaan, daar zaten we in een mooi hotel aan de kust. Daar lekker gegeten. De volgende dag naar Rockport, een plaatsje naast Gloucester. Wat erg leuke winkeltjes heeft. Daar wat rondgelopen en geluncht. DIe middag nog naar het strand geweest, wat ook meteen de laatste keer was tot nu toe. Want ook hier is de herfst toch wel echt begonnen. Wat zal ik het strand toch gaan missen haha. Die avond lekker gegeten in Gloucester, als laatste avond zo samen. De volgende dag nog even naar de mall geweest, geluncht en daarna hebben me ouders me weer afgezet in Beverly en zijn ze naar het vliegveld gereden. Die middag had ik meteen met Dominique afgesproken, dus dat was wel even lekker wat afleiding.

Verder zijn er hier weer veel nieuwe au pairs bijgekomen in de tussentijd. Wat erg fijn is! Ga ik donderdag met een cursus beginnen om mijn laatste drie credits te halen. Het is een cake decorating course. Ik ga 5 weken lang heel professioneel leren om taarten te maken en ze te decoreren . Ik ben erg benieuwd! Deze cursus is gewoon op een Amerikaanse college, dus wie weet leer ik nog wel meer mensen kennen hierdoor.
Het werken, om niet te vergeten haha, gaat ook erg goed. De kinderen raken echt gehecht aan je en jij aan hun. Het is wel heel lief om soms te merken hoe blij ze met jou zijn. Zoals chloe die met het koekjes bakken vertelde dat ik een hele goede moeder ben. Toen ik vertelde dat ik eigenlijk nog helemaal geen moeder ben, zei ze ja maar Anne-Wil jij bent mijn tweede moeder. Daarnaast is mijn rooster ook wat veranderd, want payt gaat nu echt naar de bassischool. Ik begin nu elke ochtend half 8 en dan tot half 6 of later. Dinsdag en woensdagochtend ben ik vanaf half 9 tot 2uur vrij. Wel even wennen aan het begin, vooral dat uurtje eerder beginnen maar daar ben ik nu ook wel weer aan gewend. Ook heb ik hier de vraag gekregen wat mijn plannen zijn als dit jaar over is. Om eventueel nog langer te blijven. Ik had zelf al in mijn hoofd om gewoon lekker in Maart naar huis te gaan, maar toen dit aan mij gevraagd werd, besefte ik wel dat het nu wel heel snel gaat en dat ik dit gezin ook harstikke ga missen volgens mij als ik thuis ben. Helaas heb ik toch gezegd dat ik naar huis wil in maart, dus bereidt jullie alvast maar voor haha! Gelukkig komen er nog heel veel leuke dingen. Astrid en Danny komen in 16 November deze kant op, waar ik erg veel zin in heb!!! We gaan een lang weekend naar New York en natuurlijk ga ik ze ook Boston laten zien en nog vele andere dingen. De feestdagen komen nu eindelijk in het zicht. Halloween, thanksgiving en Kerst!!! Hier natuurlijk al volop te zien, ja de kerstbomen staan hier serieus al in de winkel. Voor kinderen natuurlijk een beetje verwarrend want chloe denkt dat de kerst er al bijna aan komt haha. Ook heb ik al weer de eerste kerstfilm op de tv gezien, home alone natuurlijk haha! Ook halloween wordt hier groot gevierd. De pompoenen zijn al overal te vinden en ook alle verkleedkleren kan je overal kopen. Vrienden van cj en leonie geven ook een halloweenfeest en ik mag ook komen. Ik moet dus ook opzoek gaan naar en halloweencostum, dat wordt nog leuk! Ook zijn mensen hier nogal fanatiek met hun huizen versieren. Zo zag ik van de week een huis met allemaal spinnenwebben erover heen. Niet een of twee nee natuurlijk pakken we het BIG aan, meteen het hele huis vol. 13 Oktober kan ik weer een dagje naar NY met de bus met leonie haar werk. Dus dan ga ik maar eens goed voor de winter shoppen!
Ook hebben dominique kaartjes gekocht voor het concert van Rihanna in Boston op 10 Maart. Als onze afsluiting van dit jaar!! Allemaal nog leuke dingen om naar uit te kijken!!!

Ik wil iedereen nog even bedanken voor de lieve kaartjes die ik hier mag ontvangen, de brieven uit de map. Die lees ik nog elke week trouw en de andere lieve berichtjes via facebook of whatsapp! Ik kan soms toch echt niet wachten om iedereen weer te zien in Maart!!!

  • 03 Oktober 2012 - 18:08

    Maaike:

    Lieve zus, leuk weer een verslag te lezen, mooie samenvatting en je bent afgestapt van je wekelijkse verslagen :) spannend hoor, je cupcake cursus, hopelijk gaat t niveau lukken en mjammie! Geniet ervan xxxxx

  • 04 Oktober 2012 - 20:06

    Mama Sophia:

    Hoi lieve Anne-Wil, leuk om eindelijk weer eens een reisverslag van je te lezen, gelukkig hebben wij elkaar weer heel wat dagen gezien!! Was heel bijzonder. Ik dacht wat een lang reisverslag, maar voor de lezers het eerste deel staat er 2x in. Je bakkunsten hopen we straks ook in Nederland te proeven.
    Fijn dat het nu zo naar je zin hebt . Dat heb je toch maar weer bereikt. !! Remember : Always look at the brigt site of live. Genoeg mooie dingen in het vooruitzicht. Geniet ervan. Dikke kus mama xxxxxx

  • 05 Oktober 2012 - 09:16

    Karina Koster:

    Hey Anne-Wil,

    Leuk weer om wat van je activiteiten te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin had en leuk dat de familie was overgekomen! Nou nog even lekker genieten van de USA het is hier koud en echt herfst brrrr
    Liefs Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 21260

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: