First week in America - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu First week in America - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

First week in America

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

20 Maart 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Ik zit nu alweer een week in Amerika en die week is echt omgevlogen.

De orientatieweek was niet echt heel leuk, het was de heledag zitten en luisteren en ook veel dingen aan horen waarvan je dacht meen je dat echt. Zo mag je bijvoorbeeld de kinderen nooit alleen laten, nou klinkt dat vrij logisch maar het gaat in Amerika zelfs zo ver dat als jij in de keuken staat en de kinderen in de woonkamer, dan wordt dat al gezien als de kinderen alleen laten. Ook als je naar de wc gaat dan is het de bedoeling dat je de kinderen voor de wcdeur neerzet en ze laat wachten tot je klaar bent. Nou ik vraag me dus af of ze weten dat kinderen nogal bewegelijk zijn en dat zelfs 1 minuut wachten voor een kind al heel lang is. Voor dit waarschuwen ze extra doordat je in Amerika echt voor de gekste dingen kan aangeklaagd worden. Het is dus knap als je in jouw verblijf niet een keer wordt aangeklaagd, dus ik ben benieuwd haha.

Het hoogte punt van de orientatie week was toch wel de citytour op woensdagavond door New York. Wat een mooie en indrukwekkende stad is dat toch! Ik voelde toen ook echt van mijn avontuur hier is begonnen en werd er helemaal gelukkig van!! We zijn naar central park geweest, Fifth Avenue, Times Square, Ground Zero, Battery Park en the Statue of Liberty. Ook zijn we naar de top van een gebouw gedaan, Top of the Rock noemen ze dat hier, waar je echt een super mooi uitzicht had over New York. Wel jammer was dat het in de avond was. Hierdoor kon je toch minder mooie foto's maken. Dus een goede reden om nog veel vaker terug te komen in New York!!

Donderdag rond half 3 werden ik en nog een aantal andere aupairs die ook richting Boston gingen op de trein gezet. Deze treinreis duurde zo'n drie en een half uur. Maar het vloog echt voorbij, ook omdat de trein hier niet zo vaak stopt dan als in Nederland. Vanaf Boston werd ik opgehaald door Leonie, mijn hostmum. Leonie is Nederlands voor de mensen die dat nog niet wisten. Dus dat was wel even lekker en fijn omdat je toch wel een beetje dezelfde achtergrond hebt. Het was meteen al erg gezellig! Toen we in Beverly aan kwamen had Cj, mijn hostdad lekker gekookt en gingen we gezellig eten. Ook de au pair die ze voor mij hadden was er en die zal woensdag aan het eind van de dag naar huis gaan. Wel even gezellig om zo nog ingewerkt te worden door iemand. Deze oude au pair is trouwens ook Nederlands, dus een huis vol met Nederlanders! Gelukkig zijn CJ en Leonie heel aardig en herken ik in veel dingen toch ook wel de nederlandse mentaliteit. Zo zullen hun mij denk ik niet zo snel aanklagen voor dingen haha, want ze zijn heel relaxt met dingen!

De volgende dag de kinderen ontmoet, hele leuke en lieve kinderen. Met de kinderen naar Gymles geweest, wat ook wel heel grappig was om te zien. Want kinderen kunnen hier echt al vanaf dat ze kunnen lopen op gymles. Eerst dacht ik wat overdreven allemaal, maar ik zag al wel dat kinderen het echt super leuk vinden en dat het ook heel goed is voor hun motoriek enzo. Rond 3uur in de middag gingen we richting North conway. Daar hebben vrienden van Leonie en Cj een vakantiehuisje. Je hebt daar veel bergen dus het is echt een wintersport gebied. Het was ongeveer 2 en een half uur rijden voordat we er waren.

De volgende dag(zaterdag) zijn we als eerst naar Wildcat geweest, zo heette dat skiegebied. Het was een mooi skiegebied, alleen het was echt veel te warm om te skieen. Het is namelijk echt een warme winter hier geweest en het was nu ook echt zo warm en zonnig. Dus het sneew was best pappig. Ik ging ook een paar rondjes alleen skieen en zag op een geven moment al niet veel mensen meer op me heen. Ik dacht al hier klopt iets niet en dat bleek ook zo te zijn. De piste die ik gekozen had was meer bedekt met gras dan met sneeuw. Ik moest dan ook hele stukken over gras skieen. Wel een aparte ervaring haha. Verder was het skiegebied niet heel groot. Maar evengoed lekker geskiet en natuurlijk in de zon gezeten haha. De volgende dag zijn we naar een ander gebied gegaan. Dat heette Attitash. Dit was veel groter en ook de sneeuw was wat minder pappig. Alleen deze dag(zondag) was het dus nog veel warmer. We hebben dan ook veel in de zon gezeten en ik kon ook gewoon in een trui skieen en nog was dat bloedheet. In de middag zijn we ook nog gaan sleeen met Payt en Chloe, dat was heel leuk! Rond 5uur gingen we weer naar Beverly toe.

Vandaag was mijn eerste echt werkdag.
De kinderen hadden geen school, gym of zwemmen dus geen verplichtingen. Ik was nog wel samen met de oude au pair, toch heb ik best veel alleen met de kinderen gedaan. Het zijn kinderen met veel energie dus ik heb dan ook veel met ze buiten gespeeld. Helemaal niet vervelend om te doen, omdat het hier echt super lekker weer is en je al echt je zomerkleding kan aan doen.
Morgen gaan de kinderen alletwee naar school en heb tot 12uur vrij, wat ook wel even lekker is! Ik zal snel proberen om wat foto's op de computer te zetten(weet namelijk niet hoe dat bij deze computer werkt) dan kunnen jullie die bekijken!

  • 20 Maart 2012 - 07:55

    Anneke Tensen:

    Anne-wil!!!

    Wat leuk je verhaal uit Boston!!! Goeddd bezig!!;)
    Echt leuk om het zo te lezen zeg, en leuk dat je het ook goed klikt met die mensen en hun kids natuurlijk! Komt helemaaal goed daar met jou meis!

    liefss, xx

  • 20 Maart 2012 - 07:56

    Johan & Leonie :

    Hi Anne,

    Wat een mooie naam heeft jouw hostmum:-) Dat moet zeker goed komen... Ik wens je heel veel plezier in de US en ga je belevenissen volgen op deze weblog hoor!

    Groetjes Johan & Leonie

  • 20 Maart 2012 - 11:31

    Karina Koster:

    Hey Anne-Wil,

    Wat fjn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik blijf je volgen liefs Karina X

  • 20 Maart 2012 - 13:01

    Maaike:

    Klinkt super lieve zus! Je eerste week is dus goed bevallen! En lekker papsneeuw en gras en veel zon, klinkt als de wintersport van vorig jaar inderdaad. Nou, laat de kinderen niet alleen : ) en veel plezier daarzo. Dikke zoen van ons drieen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 21269

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: