Week 2 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

26 Maart 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Week 2 hier is om gevlogen! Ik zal even verslag doen van deze week haha! Dinsdag moesten de kinderen naar school. Dat was meteen voor mij de eerste keer auto rijden in Amerika! Wat eigenlijk best goed ging. Rijden is hier ook niet echt heel moeilijk, alleen de regels zijn even anders! Zo werken ze hier veel met stopborden. Iedereen moet Dan bijvoorbeeld stoppen bij een kruispunt en wie dan het eerst bij het kruispunt is aangekomen, mag ook het eerst gaan. Wel zijn de invoeg en uitvoegstroken heel kort op de highway, dus als je op de snelweg komt dan zit je er al meteen op. Daar moet ik wel erg aan wennen. Nadat we de kinderen hadden afgezet gingen we naar de supermarkt toe! Toen om 12uur hebben we chloe opgehaald en haar naar bed gebracht! Na dat ze haar middagslaapje had gedaan, Ben ik met Chloe naar het strand geweest. Dat is echt maar 5 minuten lopen en echt een super mooi strand! Daarna hebben we payt opgehaald van school en nog wat met Hun in de tuin gespeeld omdat het zo mooi weer was. De oude au pair was er deze dag nog bij dus ik hoefde nog niet alles alleen te doen. Die avond was ik voor het eerst alleen thuis met de kinderen, omdat de cj en Leonie uiteten gingen met de oude au pair. Dat was wel even een moeilijke avond, doordat ik me best alleen voelde doordat het in Nederland al nacht was. Op dat moment verlangde ik wel heel erg naar huis.

Woensdagochtend voelde ik mezelf nog steeds niet zo. Leonie stelde dan ook voor om even lekker iets voor mij zelf te doen. Ik heb toen nadat ik de kinderen naar school had gebracht mezelf verwend met een manicure en pedicure! Dat had ik wel verdiend vond ik haha.
Om 12 uur Chloe weer opgehaald van school en daarna weer in bed gestopt voor haar middagdutje!
Rond 4uur gingen Leonie en de kids de oude au pair naar het vliegtuig brengen. Ik had toen even lekker tijd voor mezelf en heb toen lekker met thuis geskypt!
Nadat ze weer terug waren hebben Leonie en ik samen wat gegeten en gingen de kinderen naar bed.

Donderdag was mijn eerste dagje alleen. Iets waar ik ook wel een beetje naar uitkeek. Het was die dag 26 graden. Jullie snappen dan ook wel wat ik heb gedaan met het strand om de hoek! Eerst heb ik payt naar school gebracht en ben ik daarna met Chloe naar het strand gegaan. Alleen payt hoeft namelijk naar school op donderdag! Het was echt heerlijk op het strand en ook lekker om even tijd de hebben voor een kind. Rondo 12 Ben ik weer naar huis gegaan voor Chloe haar middagdutje. Daarna hebben we payt van school afgehaald en zijn we weer naar het strand gegaan tot 6uur. De kinderen vinden het strand helemaal geweldig en wilde dan ook helemaal niet naar huis. Het gevolg was twee huilende kinderen op de terugweg. Nou Dan kijken wel veel mensen naar je haha! Toch was deze dag alleen heel goed gegaan en was het gezellig zo met Chloe en payt!

Vrijdagochtend hebben de kinderen altijd gym! Bij chloe moet je altijd helpen. Om kwart voor 9 stond ik dan ook in de gymzaal, vrolijk kinderliedjes te zingen haha! Daarna heb ik lekker met de kinderen buiten gespeeld, middag gegeten en chloe in bed gedaan! Daarna had ik met een vriendin van Leonie afgesproken in de speeltuin. Zij heeft twee kinderen, een jongetje van payt zijn leeftijd en een meisje van 1jaar. Het was nog heerlijk weer dus we hebben lekker in de zon gezeten! Daarna samen met de kinderen gegeten en ze in bad gestopt. Ik was best moe van deze week dus ik ben dan ook die avond lekker vroeg naar bed gegaan.

Zaterdag was ik lekker vrij tot 6uur dus heb ik in de ochtend lekker gesport! Daarna Ben ik met Leonie en de kinderen naar target geweest. Een hele grote winkel waar je van alles kunt kopen. Het is een beetje te vergelijken met de hema alleen dan groter. Daarna zijn we gezellig gaan lunchen bij panera bread. Daar kan je echt heerlijke broodjes, soep en salades eten!
Daarna nadat ik thuis was, heb ik nog even geskypt met Sophia, maaike en jaap! Om 6uur ging Leonie weg en was ik alleen met de kinderen. Cj was namelijk een weekendje aan het skieen. Ik heb toen met de kinderen gegeten en we bedachten dat we er een feestje van zouden maken omdat mama en papa weg waren. Dus moesten we het huis versieren met slingers die we zelf hadden gemaakt. Toen daarna heb ik de kinderen op gelegd en heb ik lekker een film gekeken. Hier thuis kan je namelijk allemaal films en series kijken die je zelf kan uitzoeken. Dus dat is wel erg lekker.

Zondag had ik afgesproken met andere au pairs hier in de buurt. Hier keek ik wel heel erg naar uit, om lekker af te spreken met mensen van je eigen leeftijd. ALS eerst ging ik met Dominique naar burlingtonmall. Dominique heb ik leren kennen op de orientatieweek en ook in nederland hadden we al email contact met elkaar. Het klikte eigenlijk meteen wel en we kunnen het erg goed met elkaar vinden! We zij toen lekker samen gaan shoppen, wat je hier in Amerika erg goed kan doen! En hebben lekker sushi gegeten samen! Iets waar we allebei een moord voor doen haha! Daarna hadden we afgesproken met twee meiden bij de bioscoop. Een nederlands meisje danique en een duits meisje martina. De bioscoop was aan de overkant van de mall, er zat alleen een weg tussen. Toch maar even voor de zekerheid het adres in de navigatie invoeren, je weer maar nooit! Toch dachten wij dat de navigatie niet gelijk had, wat natuurlijk niet zo was en over iets wat eigenlijk 5minuten duurde wisten wij het te presteren om er 20 minuten over te doen. Eenmaal aangekomen hebben we de film 21 jump street gezien. Wat echt een hele grappige film was om te zien! Daarna gingen we eten bij de cheesecakefactory! Wat weer aan de overkant van de weg lag, naast de mall. Dit keer kon het niet misgaan, Nu wisten we de weg heust wel! Na 5 minuten listen we al niet meer waar we waren haha! Toch maar even de navigatie ingesteld die ons alleen maar nog meer in de waar maakte. Nee weer lag het niet aan ons maar aan de navigatie.... Na eerst in de middle of nowhere te zijn geweest kwamen we weer na zijn 20 minuten aan de andere kant van de weg uit haha! Daarna gezellig gegeten met z'n vieren en naar huis gegaan!

Vandaag moest ik weer om half 9 beginnen en heb I'm eerst tekeningen gemaakt met de kinderen voor een vriendin van Leonie waar een supriseparty voor was georganiseerd vandaag. Daarna ook nog koekjes gebakken met de kinderen voor haar! Toen een stukje gewandeld met de kinderen, middaggegeten, Chloe in bed gedaan en geskypt met carmen en lotte!!
Daarna naar de speeltuin gegaan en nog met die vriendin van Leonie en haar kinderen bij ons binnen gespeeld! Het was namelijk vandaag niet heel lekker weer hier en er stond een harde koude wind.

Ik zal snel weer wat foto's op mijn Facebook zetten! De foto's staan onder albums en dan het album USA!!!

Hier nog even een overzichtje van mijn gemiddelde werkweek hier:

Maandag: 8.30-17.00/17.30
Dinsdag: 8.30-9.00 en 12.00-17.00/17.30
Woensdag: hetzelfde als dinsdag
Donderdag: 8.30-17.00/17.30
Vrijdag: 8.30-17.00/17.30

En soms dus ook in de weekenden.

  • 27 Maart 2012 - 05:10

    Annemarie:

    Nou met dat weer wil ik ook wel zulke werktijden! Lekker hoor! Goed om te lezen dat je je draai een beetje hebt kunnen vinden! Veel plezier!

    Xxx

  • 27 Maart 2012 - 13:21

    Els:

    Klinkt allemaal leuk hoor, Anne-Wil!
    Dat tijdsverschil is inderdaad erg vervelend, iets waardoor ik me zeker 's avonds ook echt vaak alleen voel. Zeker nu het verschil weer 6 uur is ipv 5.
    In ieder geval fijn dat je genoeg mensen om je heen hebt!

  • 27 Maart 2012 - 15:38

    Inge:

    Hee Annewil!

    Leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt in Amerika.
    Gelukkig kan je skypen met Nederland, zo mis je iedereen hier hopelijk wat minder.

    Veel plezier nog en ik blijf je volgen!

    xx Inge

  • 27 Maart 2012 - 16:11

    Claudia:

    Hee an! Leuk om je verslag te lezen, volgens mij begin je al aardig te wennen daar en kan je je vroegtijdige moedergevoelens goed kwijt! Lekker afspreken met andere moeders enz haha! Zullen we dit weekend skypen? x

  • 27 Maart 2012 - 19:26

    Marloes:

    Wij moeten ook snel skypen An!

    xxx

  • 29 Maart 2012 - 19:53

    Joukje:

    Wat schrijf je gezellig Anne-Wil, met plezier lees ik je verslagen, want ook hier in 's-Gravenzande leven we met je mee hoor!
    Leuk ook je dagje zondag uit met de andere au-pairs.....!!!
    Geniet van je uitdaging!
    Groeten

  • 30 Maart 2012 - 07:38

    Karina Koster:

    Hey Anne-Wil, bedankt voor je berichtje op facebook, ja geweldig nieuws he, laat de zomer van 2012 maar komen! Fijn dat jij het zo naar je zin hebt, heerlijk jo elke dag naar het strand! Liefs Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 21267

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: