Week 3 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

02 April 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Als eerst wil ik iedereen even bedanken voor alle lieve reacties! Ik ben blij dat jullie het leuk vinden om te lezen en wil er dan ook echt elke week eentje schrijven! Zodat ik jullie een beetje op de hoogte kan houden van mijn leven hier!
Ik ga verder waar ik gebleven ben.

Vorige week dinsdag heb ik de kinderen naar school gebracht en had ik even wat tijd voor mezelf. Ik heb toen lekker wat tv gekeken. Ze hebben hier namelijk een programma op de tv, dat je allemaal series kunt kijken. Ik ben nu dus ook begonnen met glee en heb ook al een paar andere leuke series gezien die ik wil volgen. Het weer is hier namelijk niet zo mooi weer, dus het is dan lekker om binnen te zijn. Daarna heb ik chloe opgehaald van school rond 12.15, geluncht en haar naar bed gebracht. Na haar nap, zoals ze dag hier noemen, heb ik samen met haar Payt van school gehaald. We hebben toen thuis nog wat gekleurd en ik heb de kinderen in bad gedaan. Leonie en cj waren laat thuis dus ik heb gekookt en samen met de kinderen gegeten. In de avond ben ik vaak best moe dus kijk ik lekker wat tv of lees ik was.

Woensdag heb ik de kinderen weer naar school gebracht en ben ik hier naar de mall dichtbij gegaan. De north sourth mall. Die is hier 10 minuten vanaf rijden. Ja alles moet ik hier wel echt met de auto doen. De afstanden zijn gewoon veel groter en er zijn ook geen fietspaden te bekennen. Dus fietsen hier is echt een uitdaging, haha. Het was echt een hele mooi mall en ik heb me er prima vermaakt! Daarna heb ik chloe opgehaald van school en geluncht en haar naar bed gebracht. Zelf ga ik in die tussen tijd vaak skypen met mensen of lekker iets anders voor mezelf doen. Na haar nap heb ik samen met haar Payt opgehaald. Bij Payt school is een sportveld waar jongens lacross spelen. De kinderen vinden dat altijd heel leuk om te zien, dus vaak ga ik daar dan een tijdje kijken met hun. Je merkt wel dat sporten hier vooral op highschool, college enzo heel belangrijk is. Die jongens trainen dan ook elke dag en in het weekend hebben ze wedstrijden. Iedereen doet eigenlijk wel activiteiten na school, kinderen ook. Dat is vaak sport maar het kan schaken zijn ofzo. Daarna ben ik met de kinderen naar huis gegaan en heb ik nog met ze binnen gespeeld en vaak gaabn we wat tekenen of wat maken. Daarna heb ik eten gekookt voor ze en samen met ze gegeten. Cj en leonie waren namelijk later thuis. Ik ben toen nadat Leonie thuis was, naar de sportschool geweest. Dat is heel dichtbij en je kan er val alles doen. Fitnessen, zwemmen maar ook klassen zoals Yoga volgen. Wat ik graag wil doen en deze week ook ga doen. Ik ben er al een paar keer geweest en vind het lekker om even tijd voor mezelf te hebben en sporten. Je leeft toch waar je ook werkt en dus tijd voor jezelf maken is erg belangrijk merk ik al wel.

Donderdag heb ik Payt naar school gebracht en was chloe vrij. Ik ben toen met chloe boodschapen gaan halen. Iets was chloe heel leuk vind en ze ook echt goed meehelpt. Wat erg schattig is want ze is pas 2,5. Zelf vind ik boodschappen doen ook niet erg en vooral hier kijk je je ogen uit naar wat voor soorten ze hebben. Dingen uitkiezen hier is heel lastig, omdat je door de vele sortering gewoon niet weet waar je moet kijken. Ook let Leonie goed op wat er allemaal in drinken en snoep aan suikers zit. Dat vind ik zelf ook belangrijk en kiezen ze vaak alles biologisch. Daarnaast met chloe geen gluten, chocolade en yoghurt van melk, dus moet je ook goed kijken of dat erin zit. Een klusje waar je zo een uurtje mee zoet ben en wat ik ook helemaal niet erg vind om te doen. Daarna heb ik met chloe geluncht en heb ik haar naar bed gebracht. Na haar nap hebben we Payt opgehaald en zijn we meteen doorgereden naar de speeltuin. Na de speeltuin zijn we naar huis gegaan en was Leonie al thuis. Samen gegeten en 's avonds heb ik nog lekker tv gekeken.

Vrijdag ben ik met de kinderen naar gym gegaan in de morgen. Om half 10 waren we klaar en heb ik ze bij een vriendin van Leonie en cj afgezet. Daar mochten ze lekker spelen.
Ik had toen lekker wat vrije tijd en ben naar de starbucks gegaan en daarna heb ik nog geskypt. De kinderen gingen dat weekend bij hun opa en oma logeren en ik heb hun tassen ingepakt. Rond 1uur waren de kinderen weer terug en heb ik met ze geluncht en chloe in bed gelegd. Dan mag Payt altijd ongeveer een half uurtje tv kijken en daarna heb ik met hem een spelletje gedaan. Toen chloe uit bed gehaald en rond 4uur kwam Leonie thuis om de kinderen naar opa en oma te brengen. Die wonen hier ongeveer 2uur vanaf en ze spreekt dan vaak op een plaats in het midden af. Ik heb toen lekker glee gekeken en rond een uur of 7 kwam Dominique!
Die kwam hier gezellig slapen, omdat we de volgende dag om 6 in de morgen naar New York zouden gaan. Nadat dominique hier was, zijn we samen naar Danique gereden. Zij woont in Lynnfield en is hier nu 6 maanden als au pair. Ook een Nederlands meisje en erg gezellig om mee af te spreken. Ik heb haar toen thuis opgehaald en met z'n drieen zijn we naar een soort eetcafe/bar gegaaan. Wat erg gezellig was, maar ik moet wel zeggen dat ik Amerikaans jongens nou niet echt leuk vind haha. Ze hebben vaak wijde broeken aan, een beetje slobberig en ook vaak van die grote sportschoenen haha. Niet allemaal natuurlijk en zoals in New York zag je al veel leuker jongens, maar tot nu toe zijn het niet echt mijn typisch. Iets waar me moeder wel blij mee is volgens mij haha. Ook besef je als je weg ben pas echt goed wat voor lieve familie, vriendinnen en vrienden je hebt! Ik zou dan ook niet ver weg van hun willen wonen. Voor een jaar is het goed, maar dan is het denk ik ook wel weer mooi geweest. Maar we zullen zien of dat veranderd, haha! Denk het niet.
Rond een uur of 11 zijn we weer naar huis gegaan, omdat de wekker erg vroeg zou gaan de volgende ochtend. We hebben Danique weer afgezet en zijn naar huis gegaan. Natuurlijk hebben we nog lang gepraat en gingen we niet vroeg slapen haha. Dominique en ik hebben namelijk altijd wel wat te vertellen aan elkaar en het voelt ook alsof we elkaar al heel lang kennen. Heel apart maar echt super fijn dat we elkaar hebben ontmoet. We zijn tegelijk aan dit avontuur begonnen en hebben dan ook veel aan elkaar!

Zaterdag na iets van 4 uurtjes te hebben geslapen, ging de wekker om kwart over 5. We hebben ons klaar gemaakt en zijn na de school gereden waar Leonie werkt. Vanaf daar vertrokken de bussen. De school is in Beverly zelf, dus niet echt ver. Beverly is namelijk niet heel klein, ik dacht dat het een klein plaatje is, maar dat is het dus helemaal niet.
Rond 11uur, met stop, kwamen we aan in New York!!! We hebben toen als eerst een fietstaxi genomen door Central Park. Het is namelijk zo groot en we wisten niet echt waar we moesten beginnen. Met deze fietstaxi kreeg je een rondleiding van ruim een uur door Central Park en zag je alle mooie dingen. Erg leuk om te doen dus!! Daarna zijn we vanaf central park naar 5th avenue gelopen. Dit is een van de duurste winkelstraten in New York. Alle grote merken hebben hier wel een winkel. Heel mooi om door heen te lopen en wat winkels te bekijken! Daar hebben we ook een sushi tent gevonden en lekker sushi gegeten! Daarna zijn we doorgelopen naar Times square. Daar waren we alletwee al geweest met de citytour in de orientatie week maar toen was het in de avond. Is toch weer even anders overdag en sowieso niet een verkeerde plaats om vaker te komen! Nog wat foto's gemaakt en nog wat kaarten gekocht voor de mensen thuis! Daarna hebben we de taxi genomen naar Soho. Dit is echt een hele leuke buurt in New York, die we dankzij mijn zus Sophia hebben bezocht! Je kan hier echt super goed winkelen, maar ook lunchen en eten zijn hier geen probleem! We hebben hier dan ook lekker wat gewinkeld en rond half 6 wat gegeten. Rond kwart over 6 hebben we de taxi terug genomen waar we begonnnen. Dichtbij Central park. We dachten eerst dat we dat wel konden lopen, maar het bleek dat we echt helemaal aan de andere kant van New York zaten dus een taxi was wel nodig. Om 7uur zaten we weer in de bus op de terugweg naar huis. De bus had onderweg nog een stop en rond half 1 waren we weer thuis. Een lange maar super leuke dag!! Thuis zijn we meteen lekker gaan slapen en hebben we heerlijk uitgeslapen!

Zondag werden we rond half 11 wakker, gedoucht, gebruncht en hebben Leonie en ik Dominique naar huis gebracht. Daarna zijn we naar een andere mall geweest, Liberty tree Mall, wat ook dichtbij ons huis is. Ik heb namelijk gekeken voor een jurk! Over twee weken heb ik namelijk een bal! Zoiets als een promball, wat heel populair is op highschools. Ik ga namelijke en weekend weg naar Washington voor school. Ik moet hier totaal 6 credits halen dit jaar en die kan ik halen met dit weekend en nog 3 zaterdagen school. Dan heb ik 3 credits verdiend en kan ik voor de overige 3 nog wat anders doen. Op dit weekend ga je alle hoogte punten in Washington bezoeken, helemaal niet erg dus en alleen maar leuk om te doen! Zaterdagavond kan je dus als je dat wilt naar dat bal. Het heet het navalball en je krijgt dan echt een date enzo haha. Je krijgt dan een jongen van de marine aangewezen in uniform enzo. En dan is het de bedoeling dat je zelf natuurlijk in een mooie jurk komt! Die jurk heb ik dan samen met Leonie gevonden! Foto's volgen nog, dus die krijgen jullie allemaal te zien op mijn facebook als ik dat weekend weg ben geweest. Het was erg gezellig om dit met Leonie uit te zoeken en we zijn daarna nog even naar de target geweest voor wat andere spullen die Leonie nodig had. Daarna zijn we naar Porths Mouth gereden. Daar hadden we met de ouders van cj afgesproken om de kinderen op te halen. Een heel leuk plaatsje, wat een beetje leek op een vissersplaatsje. We zijn daar toen uiteten geweest met z'n alle en toen weer terug naar huis gereden. Ik ben lekker vroeg naar bed gegaan, want ik was erg moe van dit leuke weekend!! Wat heel lief was, toen ik in bed lag, klopt payt om mijn kamerdeur en vroeg of hij binnen mocht komen. Hij kwam binnen en zei Anne-Wil i love you, haha zo lief! Ze beginnen nu langzaam echt aan mij te wennen en dat is leuk en fijn om te zien!


Vandaag nu drie weken in Amerika.
Vanmorgen heb ik een rustig ochtendje met de kinderen gehad. Ik heb de was gedaan, ik doe namelijk de was van de kinderen en mijn eigen was en de kinderen waren lekker aan het spelen op hun kamers. Daarna hebben we samen hun kamers opgeruimd en toen we beneden kwamen en we spelletje gespeeld. Geluncht en heb ik chloe naar bed gebracht. Na chloe haar nap ben ik samen met de kinderen naar een vriendin van Leonie gegaan. Zij had net een puppy gekregen en we mochten die gaan ontmoeten. Daarna weer naar huis gegaan en toen ben ik meteen aan de slag gegaan met mijn reisverslag!
Zo ga ik avondeten en waarschijnlijk niet te laat slapen!
De foto's van de afgelopen tijd, ga ik ook nog even op de computer zetten vanavond dus die kunnen jullie bekijken op mijn facebook. Bij albums en dan USA! Ohja en sorry voor de spelfouten, ben vaak blij als ik alles weer heb getypt, dus overlezen gebeurd niet haha

  • 03 April 2012 - 00:50

    Els:

    Hey Anne-Wil, klinkt allemaal super! En ook gewoon echt super fijn dat je Do hebt! Ben wel een beetje jaloers op jullie hoor! En die iPad moet je zeker kopen! Ben er zo blij mee! Sluit ook perfect aan op m'n iPhone (die jij nu ook hebt!) en m'n MacBook! Have fun in DC straks!

  • 03 April 2012 - 00:50

    Els:

    Hey Anne-Wil, klinkt allemaal super! En ook gewoon echt super fijn dat je Do hebt! Ben wel een beetje jaloers op jullie hoor! En die iPad moet je zeker kopen! Ben er zo blij mee! Sluit ook perfect aan op m'n iPhone (die jij nu ook hebt!) en m'n MacBook! Have fun in DC straks!

  • 03 April 2012 - 10:08

    Anneke Tensen:

    Anne-wil!

    jeetjee wat een lang verhaal zeg, maar echt leuk om te lezen!!! En zoo lief van dat kindje dat die tegen je zei i loveee you!! Dat betekend dat je je het goed doet daar Ann, had ook niet anders van jou verwacht hoor! En je zit er gewoon al 3 weken.. pfff moet je eens nagaan de tijd tikt toch wel door zo!
    Nou meis, veel plezier en ook met je promm hahahah en een date, nou dat belooft wat(A) echt leuk joh!!
    liefsss xxx

  • 03 April 2012 - 15:51

    Mama Sophia:

    Hoi lieve Anne-Wil ,nou een uitgebreid verslag en heel leuk om te lezen!! Jegegint daar al echt wat te wennen en leuk dat je al zoveel hebt gezien en gedaan. Het doet mij trouwens wel heel goed dat je niet op die typische amerikaanse jongens valt !!! Veel plezier nog en leuk dat we vaak skypen.
    xxxxxxxxx mama Sophia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 21270

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: