Week 5 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

17 April 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Hier alweer mijn volgende verslag van de afgelopen dagen!

Vorige week dinsdag was ik in de ochtend lekker vrij, nadat ik leonie en de kinderen had afgezet! Ik heb toen een rondje gelopen naar het strand toe en geskypt met mijn moeder, kwart over 12 Chloe ophaal. Daarna haar naar bed gebracht en lekker wat gossip girl gekeken. Daarna Ash, de zoon van Leonie die hier sinds zondag ook weer woond naar zijn sollicitatie gesprek gebracht. Daarna payt opgehaald en toen Ash. Ash is bijna 20 en ik heb niet echt erg veel met hem te maken. Hij gaat gewoon zijn eigen gang hier en is ook vaaknbij vrienden. Leonie was naar new York voor een nachtje, dus ik heb toen ook nog even voor de kinderen gekookt. Die avond nog naar de sport school geweest.

Woensdagochtend Ben ik iets eerder begonnen om nog even de lunchpakketjes te maken voor de kinderen. Toen ze naar school gebracht en was ik lekker vrij tot 12.15. Chloe opgehaald en haar in bed gelegd voor haar nap. Daarna payt opgehaald en wat met de kinderen in de tuin gespeeld en ze in bad gedaan. Ik at die avond alleen met de kinderen en had als verrassing pannenkoeken gemaakt! Dat vonden ze heerlijk! Ze kunnen ook wat nederlands woordjes doordat Leonie zelf ook uit Nederland komt. We zeiden toen ook eetsmakkelijk tegen elkaar toen we begonnen met eten! Een echt Hollands avondje dus en wat heb ik pannenkoeken nu al gemist. Dat merkte ik wel toen ik ze weer at! Daarna de kinderen in bed gebracht en weer lekker gossip girl gekeken en vroeg naar bed gegaan! Leonie was robs 10uur weer terug van new York.

Donderdag Ben nadat ik payt en Leonie had afgezet met Chloe naar de winkel gegaan. Dit keer een andere supermarkt, deze was wat kleiner en had vooral veel biologische dingen. Veel fruit, groenten en gedroogt fruit, niet verkeerd dus!
Daarna voor het eerst getankt hier. Heel makkelijk, want bij het tankstation waar hun meestal naar toe gaan. Kan je gewoon in de auto blijven zitten en er wordt gewoon voor je getankt. Ideaal dus voor een vrouw zoals mij haha. Daarna geluncht met Chloe en haar naar bed gebracht. Na haar nap, payt opgehaald en wat spelletjes gespeeld. Nadat leonie kwam heb ij mijn spullen gepakt voor mijn weekendje washington. Gekookt voor Leonie en mij toen de kinderen op bed lagen en daarna kwam danique gezellig langs! Rond 11uur gaan slapen.

Vrijdag was ik lekker vrij, toch moest ik al vroeg met de trein mee. Als ik namelijk naar dominique wil met de trein moet ik via boston. Je ben dan toch zo met wachten en al anderhalf uur kwijt. Terwijl het met de auto 30 minuteb is. Daarom is een auto hier zo handig en belangrijk haha. Dominique heeft me opgehaald van het station en de andere nanny bij haar thuis heeft ons toen naar het riverside station in Newton gebracht. Vanaf daar vertrok de bus richting Washington. Rond half 2 vertrokken en rond 23.00 kwamen we eindelijk aan. Je moet er wat voor over hebben om wat te zien van Amerika haha! In de bus zaten allemaal andere au pairs, ook van andere organisatie. Heel veel verschillende culturen dus en dat was ook wel te merken soms. Vooral de brazilianen waren anders haha. Luidrichtig en ook nogal bloot gekleed, beetje asociaal in mijn ogen. Maargoed in die 10uur Lang heb ik dat ook goed kunnen obsereveren, tijd genoeg haha. Nadat we aankwamen ons hotel, ben ik meteen gaan slapen. Dominique en ik sliepen samen met nog twee duitse meisjes op de kamer, leuke meiden gelukkig!

Zaterdag rond kwart over acht naar de starbucks gegaan voor ons ontbijt. Het hotel lag midden in het centrum dus dat was perfect. Om negen uur begon de citytour. We zijn toen als eerst naar het witte huis gegaan. Het was erg mooi maar het viel toch een beetje tegen. Het was namelijk veel kleiner dan ik had gedacht. Daarna zijn we naar een monument gegaan van de tweede wereld oorlog. Het National World War 11 Memorial. Het waren allemaal bronze soldaten die achter elkaar stonden. Daarom heen stonden alle landen die hadden gevochten in de tweede wereld oorlog. Er zijn altijd heel veel Duitse au pairs, ook op deze tour. Eentje was zo slim om te zeggen, ik ga Duitsland zoeken tussen al die landen. Ik kon me nog inhouden om niet te zeggen, goh die zal er wel niet tussen staan, want volgens mij was jullie land de oorzaak van die hele oorlog. Dat was dus wel een beetje een hele domme opmerking haha. Daarna zijn we naar het Lincoln Memorial gegaan. Echt een heel mooi gebouw, met alle staten van Amerika erop. Het was heel groot en indrukweekend om te zien. Daarna zijn we naar het Washington Monument gegaan. Een langwerpig, hoge, witte toren. Mooi om zo te zien met die blauwe lucht. Het was namelijk heerlijk weer die dag, zo'n 25 graden. Daarna zijn we nog naar een monument gegaan voor de vietnam oorlog. Het Vietnam Veterans Memorial. Toen naar een foltein met allemaal pilaren in erom heen en op die pilaren stonden alle staten van Amerika. Dit hebben we allemaal lopend gedaan. Alles ligt namelijk dichtbij elkaar en kan je dus lekker lopend doen. Als laatste zijn we naar het Capitool geweest, een symbool voor de democratie. Een heel mooi gebouw. Rond 1uur was de tour afgelopen en hadden we wat vrije tijd. Dominique en ik hebben toen bij een tentje gegeten, wat een soort terras had. Hier is een terras vrij uniek. Dus dat was heerlijk. Daarna wat rondgelopen in de winkelstraat en toen ben ik met twee andere au pairs. Een Nederlands en een Duitse terug gelopen naar het witte huis en heb ik het nog van de achterkant gezien. Met de grote tuin erbij. Dat was erg mooi om te zien. We hebben toen nog wat rondgelopen en rond 5uur ben ik weer terug naar het hotel gegaan.
Ik heb me toen klaar gemaakt voor het Navel Ball die avond. Het bal wat georganiseerd wordt op het terein van de marine opleiding. Rond half 7 werden we opgehaald door de bus en moesten we nog een uurtje rijden. Toen we daaraan kwamen, reden we via een mooi terrein, met sportvelden en veel gebouwen, naar het hoofdgebouw. Toen we daaraan kwamen zagen we al dat veel jongens een date met zich mee hadden gebracht. Wat ook logisch is want hier is het volgens mij heel erg al ga je naar een bal zonder date. Toch was dat wel een beetje jammer, omdat iedereen elkaar dus al een beetje kon. Het bal begon met een opening van allemaal verschillende dansen. Dit werd achter elkaar opgevoerd. Daarna was de dansvloer vrij en kon het feest beginnen haha. Als eerst was er een soort band, die af en toe wel leuke nummers speelde maar het grootste deel was wat minder haha. Ook viel het mij op dat Amerikaanse jongens nogal uitbundig dansen, de meeste dan. Heel anders dan bij ons. Later kwam er een Dj. Ik heb me die avond best vermaakt en ook wel wat jongens van de marine gesproken.Leuk om ze ook in het uniform te zien. Dat heeft toch wel wat, jongens in een uniform! Verder begint alles hier vroeg, qua uitgaan en feesten. Het was dan ook rond 12uur al vrij rustig aan het worden. Rond 12uur werden we weer opgehaald door de bus en rond half 2 waren we weer thuis. We zijn toen ook lekker gaan slapen, omdat het uitgaan hier dan ook eigenlijk wel afgelopen is. De volgende ochtend hebben we wat uitgeslapen, nog een ontbijt genomen bij de starbucks en 12uur zijn we weer in de bus gestapt richting huis.
22.00 kwamen we weer aan bij het riverside station in newton en heeft Cj mij en Dominique opgehaald. Dominique afgezet bij haar huis en toen naar ons huis gereden. Een uur later was ik weer thuis en ook wel een beetje gesloopt. Spullen uitgepakt en gedoucht en toen lekker naar bed gegaan.

Maandag was het hier prachtig weer, zo'n 30 graden. Ik was nog een beetje brak van het weekend, dus het leek mij een goed plan om naar het strand te gaan. Om kwart over 9 zaten we dan ook lekker op het strand! Heerlijk, op het strand zitten en werken tegelijk. Wie wilt dat nou niet haha. De kinderen vinden het strand ook super en kunnen zich dan ook prima vermaken. Ik had broodjes voor hun meegenomen, dus de lunch was ook lekker op het strand. Dat betekende voor hun lekker brood met veel zand erbij haha. 1uur waren we weer thuis, heb ik chloe in bed gelegd. Nog wat was gedaan en toen met payt de speelgoedkast een beetje opgeruimd. Toen nog wat buiten gespeeld en na chloe nap ook nog lekker met z'n drieen buitengespeeld. Daarna de kinderen in bad gedaan, gekookt voor ze en rond half 7 was Leonie weer thuis. Een lange dag en na zo'n weekend erbij was ik dan ook helemaal gesloopt. Lekker vroeg gaan slapen dus!

Dinsdag had ik, nadat ik Leonie en de kinderen had afgezet, lekker vrij. Ik ben toen naar de Target gereden om daar wat kleine dingetjes te kopen. Nog wat langs het strand gereden hier dichtbij en daar wat rondgekeken. Daarna naar huis gegaan, geskypt en toen was het alweer tijd om Chloe op te halen van school. Geluncht, haar in bed gelegd en nog wat geskypt en gossip girl gekeken. 4uur zijn we Payt opgaan halen. Wat spelletjes gespeeld en toen Leonie opgehaald van werk. Ondertussen was er een vriend van Cj gekomen met zijn dochtertje. Het was hier vandaag nog steeds lekker weer, zo'n 28 graden, dus we hebben lekker gebbqt in de tuin. En daarna ben ik aan de slag gegaan met mijn reisverslag!

Hier nog wat dingetjes die toch wel wat anders hier zijn:

*Amerikanen zijn heel behulpzaam.

*Je boodschappen worden hier ingepakt voor je aan de kassa. Zouden ze in Nederland ook moeten invoeren

*Amerikanen zijn veel geduldiger dan Nederlanders. Je hebt hier namelijk stopborden bij een kruispunt. Wie het eerst bij het kruispunt is mag gaan en ik zou dus als Nederlander zeggen, dan gaan er vier auto's tegelijk. Gelukkig is dat hier niet het geval en wacht iedereen netjes af.

*Amerikanen komen soms een beetje nep over. Elke keer vragen hoe het met je gaat. Elke keer zeggen dat ze altijd nog graag naar Nederland toe willen, maar geen eens weten waar het ligt.

*Alle auto's zijn hier vrij groot, alleen de mensen zelf hier hebben dat nog niet echt door denk ik. Als jij namelijk op de doorgaande weg rijd en hun willen daarop komen, gaan ze altijd nog net even voor je langs. Dit als gevolg dat jij echt volop moet remmen. Lekker handig dus. Verder kennen ze het woord verlichting hier denk ik ook niet. Want echt op bijna alle wegen is het super donker in de avond.

*Amerikanen zeggen bijna sorry voor alles, eigenlijk op elk moment, ook als ze dus niks hebben om sorry voor te zeggen.

*Verder maak je hier heel snel een praatje met andere mensen. Iets wat in Nederland toch minder snel gebeurd. Ik vind het altijd wel gezellig, helemaal omdat ik toch vaak alleen op pad ben of met de kinderen samen.

Ik ga nu ook meteen de foto's die ik weer nieuw heb gemaakt op de computer zetten, dus die kunnen jullie weer zien op mijn Facebook!




  • 18 April 2012 - 06:39

    Denise:

    Leuk weer lieverd! Leuk van jongens in pak, ook al had ik het al een beetje gehoord hihi. Ben blij dat je het zo naar je zin heb! Snel weer skypen. Dikke kus denies

  • 18 April 2012 - 08:12

    Inge:

    Heel erg leuk, en wat een lekker weer! Ben wel een beetje jaloers hoor! haha
    Geniet ervan!

  • 18 April 2012 - 09:09

    Anneke Tensen :

    Annnn-wil!!!!

    Zoooo onwijs leuk en lief je kaartjeee!!! Echt leuk, dank je wel daarvoor!
    hahahah en die mannen in uniform, hahaha! Ik begrijp je helemaal;)

    Geniet meissie, en niet te veel op het strand liggen bakken he:P !!!
    liefssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 21273

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: