Week 6 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

24 April 2012 | Verenigde Staten, Beverly

There will never be a place like home....

Dat is iets waar je wel achter komt als je een tijdje van huis weg bent. Thuis kan je echt jezelf zijn en ben je met mensen die jou heel goed kennen en van je houden. Als je in een nieuw huis komt, heb je met allemaal andere dingen te maken. Ook woon je met mensen die je eigenlijk nog helemaal niet kent. Wat fijne kanten heeft, maar ook mindere kanten. Ook moet je hier allemaal nieuwemensen leren en kennen en zij jou. Niks is zeg maar vetrouwd. Ik merk wel dat deze dingen nu pas echt beginnen en doordringen. Nu lijkt het net of ik het hier niet naar me zin hebt! Dat is zeker niet zo. Ik ben erg blij dat ik deze beslissing heb gemaakt en ook met mijn gezin ben ik super blij! Alleen je leert jezelf gewoon echt goed kennen hier en ook gaan dingen anders. En de meeste van jullie weten wel, dat ik graag dingen zie gebeuren, hoe ik het in mijn hoofd heb en ook wel erg gehecht ben aan hoe dingen altijd gaan. Dit is dus nu in een andere land en in een ander huis anders dan anders. Een goede les voor mij dus!! Ik ga denk ik nog veel leren dit jaar haha!!

Hier weer een verslag van mijn afgelopen week!!

Woensdag had ik nadat ik de kinderen en leonie had afgezet tot 12uur lekker vrij. Ik heb toen een heel stuk langs het strand gelopen! Totaal wel een wandeltocht van 5 kwartier ofzo!!
Echt zo mooi is het hier, langs de kust en wat een huizen staan daar ook niet. Echt niet normaal hoe groot en mooi die zijn. Ik liep er echt kwijlend langs haha.
Heel grappig om hier is te zien is dat mensen hier soms echt te fanatiek zijn met dingen. Echt het extreme dus! Zo gaan ze bijvoorbeeld joggen achter de kinderwagen. Of als hun kinderen aan net spelen zijn in de speeltuin allemaal oefeningen doen. Daarna heb ik nog wat gossip girl gekeken thuis en heb ik Chloe van school opgehaald. Geluncht en haar naar bed gebracht. Na haar nap Payt opgehaald van school en daarna nog lekker met de kinderen in de tuin gespeeld en ze in bad gedaan. Nadat ik klaar was ben ik ga fitnessen. In de avond vroeg naar bed gegaan en lekker gossip girl gekeken.

Donderdag ben ik nadat ik payt en leonie had afgezet, met chloe naar de winkel gegaan. Toen ben ik als verrassing voor chloe gaan lunchen met haar bij Panera bread. Iets waar je haar zo blij mee kan maken, omdat ze daar soep hebben die zij heel lekker vind! Daarna zijn we nog naar de mall gegaan, waar je een dierenwinkel hebt. In die winkel verkopen ze dus vet schattig hondjes, die daar achter raampjes zitten. Eigenlijk heel zielig dus maar Chloe vind dat dus heel leuk om daar naar toe te gaan en de hondjes te bekijken. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en heb ik chloe naar bed gebracht. Na haar nap payt opgehaald van school en ik wilde voor hem ook een kleine verrassing hebben. Ik heb toen met chloe en payt een ijsje gehaald, ook omdat het heerlijk weer was die dag! Je kan echt merken dat de lente hier is begonnen!!! Daarna voor de kinderen gekookt en samen met ze gegeten en ze naar bed gebracht! Zelf ben ik ook vroeg naar bed gedaan. Dat is wel echt een voordeel dat je eigenlijk op je werk woont. Ook als je aan het werk bent, kun je douchen of naar je bed gaan! Beter kan niet toch haha.

Vrijdag ben ik eerst met de kinderen naar gym geweest en daarna heb ik een appeltaart gemaakt met ze. Iets wat Payt heel graag wilde doen en ik merk ook dat ik door dit soort dingen een betere band met hem krijg. Hij kan dan ook niet vaak genoeg laten merken hoe blij hij is. Door allemaal kusjes te geven en lieve dingen te zeggen. Heel schattig om te zien is dat! Nadat de appeltaart in de oven zat, dat was toch bijna anderhalf uur later haha. Heb ik met de kinderen geluncht en chloe in bed gedaan. Onder tussen waren Payt en ik beneden en roken we al die tijd die heerlijke appeltaart geur haha. We konden daarom ook niet wachten totdat chloe wakker was en hebben alvast een stuk geprobeerd! Nadat chloe wakker was, haar natuurlijk ook een stuk appeltaart gegeven, lekker buiten gespeeld! Rond 7uur werd ik opgehaald door Danique en zijn we naar The Cheesecakefactory gereden. Daar hadden we afgesproken met martina, een duitse au pair en dominique! We hebben daar toen lekker gegeten. Bij The Cheesecakefactory moet je vaak lang wachten op een tafel, omdat het daar altijd gewoon super druk is en is het menu zo uitgebreid dat je echt niet kan kiezen haha. Daarna ben ik met dominique meegereden naar huis en heb ik daar geslapen. Iets wat zij minder leuk vond, omdat ik haar met mijn geluidjes de hele nacht wakker heb gehouden haha.

Zaterdag hadden we half 10 de wekker gezet om ons klaar te maken voor Boston! We wilden namelijk nog wat aan onze vrije dag hebben! We zijn toen naar boston gegaan met de trein en hebben toen de subway gepakt naar newburry street. Dit is echt een super leuk gedeelte van Boston met allemaal leuke restuarantjes en winkels. De restaurantjes hebben allemaal terrasjes, wat voor in Amerika vrij unique is! We hebben toen eerst als ontbijt en lunch sushi gegeten. En toen zijn we naar de mall geweest in boston. Een hele mooie mall maar een beetje onbetaalbaar voor ons als Au pairs haha. Wel vonden we daar een ben&jerry winkel, die je hier helemaal niet veel zit. Ik dacht namelijk dat je die echt overal had in Amerika maar dat valt dus vies tegen haha. We moesten dan ook een ijsje kopen haha. Daarna zijn we weer lekker door newburry street gelopen en hebben we lekker van het weer genoten. Het was namelijk rond de 25 graden ofzo. Eigenlijk een beetje te warm om in een stad te lopen maarja. Daarna hebben we de subway weer terug genomen naar het station en de trein naar Dominique. Toen zijn we naar mijn huis gereden, want ik moest om 7uur werken. Nadat de kinderen op bed lagen heb ik sushi besteld, ja alweer sushi haha! Dominique had een pizza besteld. Een kleine pizza dacht ze. Maar toen de de bezorger het kwam brengen, kwam hij echt met een super grote doos aan. Met echt zo'n vette amerikaanse pizza erin haha. Niet echt een succes dus! Wat was ik toen blij met mijn sushi haha. Daarna hebben we wat tv gekeken en is Dominique naar huis gegaan en ben ik lekker gaan slapen.

Zondag heb ik geprobeerd om uit te slapen, wat me hier trouwens beter lukt als thuis, maar ik kwam toch niet verder dan half 10. Daarna heb ik lekker geskypt met mijn ouders, want iedereen was daar thuis. Heel raar is dat dan om je hele gezin samen te zien en jij zit dan 5500 km verder op. Ook begon de dag net bij mij en gingen hun alweer bijna avondeten. Ik merk dat ik dat op sommige momenten wel moeilijk vind, maar probeer dan altijd te denken aan de leuke dingen die ik hier doe en dat het niet voor altijd is dat ik zover weg zit van iedereen. Daarna heb ik een lekker rustige zondag gehad, met veel gossip girl kijken. Rond half 7 ben ik naar dominque gereden, haar opgehaald en naar de bioscoop gegaan. Daar hebben we toen de film The lucky one gekeken, echt een super mooie film en een aanrader! Daarna Dominique weer afgezet en naar huis gegaan.

Maandag was het weer niet zo mooi hier. Het regende echt bijna de heledag hier, gelukkig de eerste dag dat ik dat meemaakte hier. Regenachtige dagen zijn namelijk niet leuk voor au pairs, helemaal als de kinderen de heledag thuis zijn haha. Ik ben in de ochtend met de kinderen naar een overdekte speeltuin gegaan. Het is echt raar om te zien, dat alle moeders gewoon in een joggingspak rond lopen en in van die grote sporttruien, die echt xxxxl zijn. Natuurlijk allemaal met een koffie in hun hand, want dat kan hier ook echt niet ontbreken. Ik was gewoon in mijn 'normale' kleren, maar voelde me vergeleken hun toch wel een beetje overdressed haha. Toch snap ik niet waarom ze er zo bij lopen. Ik snap dat je met kinderen, dat merk ik zelf ook niet je alle mooiste kleren aantrekt maar een spijkerbroek met een t-shirt kan toch geen kwaad. Maargoed ook meiden van mijn leeftijd lopen er zo bij en dat is dus gewoon typische amerikaans! Ook van sportschoenen wordt ik hier een beetje gek van haha. Die zie je echt overal hier! Niet sneakers ofzo nee maar echt van die lelijke grote, witte sportschoenen haha. Maargoed ik heb me dus wel vermaakt daar met alleen maar om me heen kijken hoe iedereen eruit zag haha. Daarna ben ik met de kinderen nog in een fotohokje geweest, resultaat: Mijn hele hoofd, payt zijn voorhoofd en ogen en chloe haar oor. In een foto hoekje met kinderen gaan en met alleen maar drie kansen is dus echt bijna onmogelijk haha. Gelukkig vonden de kinderen het leuk en dan ben ik ook blij haha. Daarna met de kinderen naar huis gegaan, geluncht en chloe naar bed gebracht. Ondertussen met Payt gezellig een film gekeken en wat was gedaan. Toen chloe wakker was, gezellig nog samen wat gezeten en nog wat voorgelezen en toen was Leonie alweer thuis. Ik ben toen meteen daargaan naar mijn Yogales. Dit was een ander soort als de vorige keer. Namelijk de pilates/yogales. Dit keer werd het gegeven door een man, die praten als een robot en elke keer als hij wat zei wist iedereen meteen wat de bedoeling was. Behalve ik dus. Ik was met alles een stapje later haha. Dat kwam ook omdat hij veel afkortingen gebruikte en engels is al niet mijn moedertaal en dan nog met die afkortingen, dat maakt het allemaal nog moeilijker haha. Ook moet ik nog steeds wennen aan het eind, met zo'n rare groet naar iedereen en met van die rare geluiden. Ook duurt een les 5 kwartier en dat vind ik best lang, maargoed! Er zijn nog heel veel andere dingen die ik kan proberen en yoga is wel lekker ontspannen en ook goed om die houdingen te doen. Je merkt dan toch dat je heel veel spieren hebt, die je anders niet zoveel gebruikt! Ik kan dan net aan me lach inhouden haha. Daarna lekker gedoucht, avondgegeten en gedoucht!

Vandaag, dinsdag heb ik eerst de kinderen naar school gebracht en daarna was ik weer lekker vrij. Ik heb toen wat op de computer gezetten en geskypt! Ook voor wat hotels gekeken in New york, want mijn lieve zus sophia komt al in juni deze kant op!! Wat kijk ik daar naar uit! Ook Astrid heeft haar ticket geboekt hier naar toe en zij komt in november en zal ook thanksgiving hier vieren! Echt super leuk allemaal. Daarnaast zijn maaike, jaap en lara van plan om te komen en kunnen ze waarschijnlijk ook een appartement huren in New York, echt super gaaf. Daarnaast zijn ook Carmen en Lotte aan het kijken om hier naar toe te komen, allemaal leuke dingen dus! En ik kijk er nu al naar uit!!! Verder hebben mijn ouders en jelle vandaag hun ticket geboekt en zullen zij half augustus hier naar toe komen. Ik ben dan ook lekker een week vrij als hun komen en ook hebben ze hier een huis dichtbij, aan het strand, gehuurd!! Helemaal top dus en wat kijk ik er naar uit om iedereen te laten zien hoe het hier is en om leuke dingen te doen!!
Rond 12uur heb ik chloe opgehaald van school, geluncht en haar naar bed gebracht. Wat was gedaan en toen ze wakker was Payt opgehaald van school. De kinderen in bad gedaan en toen was leonie alweer thuis. Nadat de kinderen hadden gegeten, ben ik met Leonie naar een expositie geweest van een collega van haar. Daarna heeft Leonie mij meegenomen naar Salem, een heel leuk plaatje hier dichtbij. Wat ook echt een beetje europees overkomt! We hebben daar toen gezellig in een eetcafe samen gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan. Waarna ik achter de computer ben gaan zitten voor mijn nieuwe verslag!!

Elke maandag mag ik weer een nieuwe brief open maken en ik heb er nu al een aantal gehad. Echt super leuk vind ik dat om te doen en te lezen! Ik ben ook heel benieuwd van wie er allemaal een brief bij zit. Maar jongens geloof me ik houd me netjes aan een brief per week!! Ook wil ik iedereen weer bedanken voor alle lieve berichtjes en kaarten. Als je hier zit lijkt het net alsof je in een achtbaan zit, klinkt raar. Maar het ene moment voel je je gelukkiger dan ooit en op het andere moment als er ook maar een klein ding tegen zit, kan je opeens heel verdrietig zijn. Goed is het dan om te weten wat je thuis hebt!!!

  • 25 April 2012 - 06:48

    Karina:

    Hey Anne-Wil, wat weer een leuk bericht van je!
    Fijn dat je in een leuk gezin zit en veel nieuwe mensen ontmoet> Ze zijn dan nu wel allemaal nieuw maar een tijdje gaan ze ook bij jou leven horen en voelen ze ook vertrouwd.
    Liefs en dikke kus uit Andijk Karina X

  • 25 April 2012 - 09:25

    Natas:

    Hee ann!

    Appeltaart gebakken zie ik haha? Toevallig van mijn boekje of niet?
    Echt super om het weer te lezen, wat schrijf je toch heerlijk!

    Kan je van de week trouwens nog weer skypen? Ik kan donderdagavond helaas alleen niet!
    Misschien van het weekend meer overdag?

    xxxx

  • 25 April 2012 - 10:26

    Maaike:

    Ha lieve Anne-Wil,

    zoals jij je echte thuis niet kunt vervangen, ben jij voor ons niet te vervangen en missen we jou....
    leuk reisverslag, je bent lekker druk bezig en wie weet drink je over een jaartje koffie in een te grote sporttrui op witte sportschoenen!

    Liefs Maaike

  • 25 April 2012 - 16:05

    Anneke Tensen :

    Anne-wil!!!
    Weeer zo`n gezellig verhaal van je, en wat wordt jij volwasssen zeg! Wat praat je wijs;) hahahah! Ahhhh nee begrijp het wel, je leert jezelf denk wel goed kennen zo en inderdaad waardeer je heel erg de dingen die je lekker thuis heb en je familie en vrienden! ;)

    En die typische amerikaanse dingen, tjaaa ik weet nog heel goed hij Pier was en er uit zag toen hij uit Amerika kwam. !!! Annnn blijf maar lekker jezelf, want dat was een dramaa met hem! hahahah
    Maaree is het ook Amerikaans dat je na het yoga gaat douche eten en dan weer na het eten gaat doucheee???

    "Daarna lekker gedoucht, avondgegeten en gedoucht!"


    hahahahhha!
    Liefsss, Anneke

  • 25 April 2012 - 17:53

    Kim:

    Hee Lieve An,

    Wat maak je veel mee zeg! Zo leuk om te lezen!
    Ik wou dat ik met So meekon in Juni maar helaas gaat dat niet.
    Geniet van je tijd daar, voor je het weet is het weer voorbij.
    Veel liefs Kim.

  • 25 April 2012 - 18:52

    Mama Sophia:

    Hoi lieve Anne-Wil, wat heb je weer een gezellig reisverslag geschreven. Al die typische Amerikaanse dingen,echt lachen. Blijf jij maar mooi een echte Hollandse meid !! Ik ben blij dat je geen koffie lust .Mooi om te lezen hoe je over het thuisfront denkt . We houden van je, gelukkig kunnen we met elkaar skypen ,whatseppen,mailen.
    Maar evengoed is het hier best weleens stil in huis maar ook voor ons gaan de dagen zo snel! Plezier weer deze week met je oppaskindjes, ze zijn vast blij met al die bakkunsten van jou ! xxxxxxxxxxx

  • 25 April 2012 - 21:17

    Nadine:

    Hee schat!

    Wat leuk dat je elke week opnieuw een verslag schrijft, zo weten we precies wat je doet daar!
    Ik vind het echt leuk om ze te lezen en ben blij dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Er zullen inderdaad wat moeilijke dagen/uren tussen zitten, maar het is goed dat je dan aan al die mooie dingen denkt en zo je zelf weer opvrolijkt!
    je maakt echt een hele hoop mee en ik ben echt wel een beetje jaloers hoor!

    greeetzzz uit het altijd gezellige andijk haha, je wordt gemist!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 21275

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: