Week 7 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Anne-Wil Vriend - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: annewilvriend92

Blijf op de hoogte en volg Anne-Wil

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, Beverly

Hier alweer mijn volgende reisverslag! Wat vliegen de dagen hierom, dat is gelukkig een goed teken!!

Woensdag heb ik eerst de kinderen afgezet met Leonie, daarna zijn we naar het vliegveld in Boston gereden. Leonie moest namelijk voor haar werk een aantal dagen weg. Het was de eerste keer dat ik richting Boston reed. Wel even spannend omdat het daar best druk is op de weg en je ook op sommige stukken 5 of 6 bannen heb. Gelukkig ging het goed en met de navigatie kom ik altijd al heel ver! Daarna ben ik meteen doorgereden naar de target om mijn voorraad van make-up enzo weer een beetje bij te vullen. Make-up is hier echt super goedkoop, het is alleen jammer dat ze elke net niet mijn make-up uit nederland verkopen. Maargoed dat overleef ik ook wel weer haha. Toen ik thuis was, was het alweer bijna tijd om Chloe op te halen, geluncht en haar naar bed gebracht! Toen ze wakker werd hebben we payt opgehaald en ben ik met de kinderen naar de winkel gegaan om hotdogs te kopen. Dat vinden ze namelijk heel erg lekker en ik had daar ook wel een keer zin in! Wilde eigenlijk eerst pancakes maken, maar dat is volgens payt echt iets voor ontbijt haha. Ik zou er niet aan moeten denken in de ochtend maar Amerikanen dus wel. In de supermarkt hier heb je een bak met kreeften, die leven. Ik vind dat altijd best zielig en vertelde dat ook tegen payt en chloe. Nu elke keer als we daar komen zeggen ze ook dat ze het zielig vinden en kijkt het personeel me altijd een beetje vreemd aan haha. Ook had Payt het idee om alle kreeften te kopen en ze vrij te laten in de oceaan. Eigenlijk best een goed idee maar een beetje te duur denk ik haha.
Toen we thuis waren de hotdogs gemaakt en gegeten. De kinderen naar bed gebracht en nog lekker wat tv gekeken.

Donderdag begon de dag met lunchpakketjes maken voor de kinderen. Iets wat heel simpel lijkt, maar in Amerika is dat dus niet. Wat kunnen ze hier af en toe moeilijk doen met dingen. Ik ben dan echt blij dat ik uit het nuchtere Nederland komt! Hier een paar voorbeelden van de lunchpakketjes. De kinderen mogen absoluut geen pindakaas of iets ook waar maar noten in zitten. Want bijna elk kind kan niet tegen noten, denken ze hier. Maargoed je kan hier voor alles aangeklacht worden en als een kind echt die allergie heeft is het wel levenbedreigend dus je kan maar beter op alles voorbereid zijn. Nou hebben wij hier thuis sunbutter, lijkt op pindakaas maar het is dus iets met zonnebloempitten, wat mag! Maar vergeet het niet op het zakje te schrijven anders mag je kind dus gewoon niet zijn broodje opeten en toe kijken hoe de rest dat dus wel doet. Heel zielig dus haha.
Zelfs al doe je honing op hun brood, willen ze dat je het er toch voor de zekerheid opschrijft. Nou dat verschil lijkt mij vrij duidelijk maargoed. Ook een snack, waar ook iets van een resje van noten in kan zitten, mag niet gegeten worden. Goed nadenken als je de pakketjes maakt is dus vrij belangrijk, ook in de vroege ochtend haha. Nog iets wat ik zelf een beetje apart vind. Kinderen moeten hier minimaal 4 of 5 snacks mee naar school. Dat kan ook brood, soep of fruit zijn. Niet dat ze die allemaal gaan opeten, nee maar dan kunnen ze zelf kiezen wat ze willen eten. Toen ik dat hoorde vertelde ik ook meteen dat in Nederland de kinderen gewoon 1 broodje of 1 soort koekje mee krijgen en dat is het. Al heb je er geen zin in, eet je het niet. Zo simpel is dat! Die vrouw zei toen meteen, ja dat is waarom Nederlanders ook dunner zijn denk ik. Nou misschien dus een goede overweging om ook zo'n regel hier in te voeren dacht ik. Waarom altijd zo moeilijk doen als het makkelijk kan. Maar daar lijken ze hier af en toe wel wel heel goed in te zijn. Chloe was deze dag vrij van school en dus zijn we samen weer naar de supermarkt gegaan. Daarna samen nog wat gespeeld thuis in de tuin en geluncht. Haar naar bed gebracht voor haar nap en na haar nap Payt opgehaald. Nog wat gespeeld in de tuin en daarna de kinderen in bad gedaan. Gekookt voor ze en rond 6uur was ik klaar. Nadat ik had gegeten, heb ik Leonie haar fiets gepakt en ben ik hier voor het eerst gaan fietsen. Echt iets wat ik wel een beetje had gemist!! Toch moet je hier echt goed opletten, doordat automobilisten gewoon geen fietsers gewend zijn. Ook loopt de weg niet zo recht als in nederland dus is fietsen ook wel een stukje zwaarder haha. Het begon ook nog te regenen, dus ik voelde me echt een typische Nederlander toen. Grappig is om te zien, dat ik ook echt wel trots ben dat ik een Nederlander ben. En ik denk ook vaak oh dat is in nederland dan wel beter haha. Wat leven in het buitenland voor een tijdje niet met een mens kan doen haha. Daarna lekker gedoucht en en nog wat tv gekeken.

Vrijdag hadden we eerst gym. Iets waar ik elke week weer naar uit kijk haha. Het is opzich heel leuk hoe ze alles doen, alleen met chloe moet je zelf ook meedoen en dat is niet heel erg. Maar elke keer weer dezelfde liedjes en spelletjes is na een tijdje wel wat saai. Maargoed! Daarna had ik de kinderen belooft, dat als ze goed zouden luisteren de hele morgen, we zouden lunchen samen bij Panera Bread. Hun favourite lunch restuarant en de mijne nu ook al! Gelukkig waren ze erg lief en konden we samen gezellig lunchen daar. Ash, Leonie haar oudste zoon werkt daar nu ook dus dan konden we dat ook een keer zien. Daarna weer naar huis gegaan en chloe naar bed gebracht. Met payt wat tv gekeken en een spelletje gedaan. Toen chloe wakker werd, ze klaar gemaakt om te gaan, want ze gingen een weekendje logeren bij hun opa en oma. Rond half 5 heeft cj ze daar naar toe gebracht. Zelf ben ik half 8 richting Dominique gereden. Een best wel drukke week, ook omdat Leonie nu weg was. Ik was dan ook best wel erg moe. Om 10uur lagen we dan ook lekker in bed en hebben we nog lekker lang gepraat. Ik ben echt blij dat ik het zo goed kan vinden met Dominique en ik heb dan ook veel aan haar!

Zaterdag ging alweer vroeg de wekker, want ja na 5 dagen werken mocht ik op zaterdag nog lekker een dagje naar school! Goh wat was ik daar blij mee haha. Gelukkig is het maar voor drie zaterdag en heb ik daarna samen met het washington weekendje 3 credits verdiend! Dan hoef ik er nog maar drie te halen dit jaar. Rond kwart over 8 gingen we weg, om eerst nog even een onbijtje te nemen bij de starbucks. Daarna moesten we ongeveer een halfuur rijden naar onze school. Massbay community College in Wellesley. Ongeveer een half uurtje rijden vanaf Dominique. Om 9uur begon onze les. We waren wel wat te laat maar dat was vooral omdat het in de school zo duidelijk stond aangegeven waar wij moesten zijn, dus niet. Maargoed best een aardig leraar, die alleen iets wat te snel praat. Het leuke was dat we een rondje gingen doen waar iedereen vandaan komt en waar je nu woont. Hij wist best veel te vertellen over een aantal landen en grappig om te horen hoe hij over dingen dacht. Hij dacht over Nederland net zoals bijna elke Americaan, dat het een groot pretpark is. Waar mensen de hele dag drinken, wiet roken en maar wat doen. Daarom willen ze denk ik ook allemaal graag een keer naar Nederland toen haha. Zal ze nog tegen vallen haha. Maargoed verder veel geschiedenis gehoord over Amerika. Wat eigenlijk me ene oor in is gegaan en me andere oor uit. Ook kreeg iedereen huiswerk mee. Je moest een naam van het bord uitkiezen en daar een soort klein verslag overschrijven van een pagina. Nou gelukkig kon ik alle namen op het bord... Niet dus, eigenlijk geen een. Dus heb ik maar een naam gekozen die mij wel bekend voor kwam. Dus daar moet ik deze week ook nog maar even voor gaan zitten. Om 3uur waren we klaar. Daarna zijn we naar Lexington gegaan. Om daar te lunchen bij Panera Bread. Ja want medelijden met de kinderen op het collega daar, in die kantine is bijna niks eetbaars/lekkers te krijgen. Dus deze week maar iets van thuis meenemen. Wat ik hier wel moeilijk vind, omdat ik bijna geen brood heet. Het brood is hier namelijk niet echt lekker hier. Opzich kan je hier wel beter brood krijgen, maar dan krijg je toch al snel van die witte afbak bolletjes. Daarna zijn we naar de Burlington mall gereden. Daar wat gewinkeld, in een visrestaurant wat gegeten en naar de bioscoop gegaan. Naar de film five year engagement. Wat een leuke film was. Toen Dominique naar huis gebracht en weer terug gereden naar Beverly. Rond 12uur was ik weer thuis en ben ik lekker gaan slapen.

Zondagochtend ben ik eerst naar de gym geweest om te fitnessen. Toen in de middag nog naar het strand geweest en daar wat rond gelopen. Was helaas geen weer om op het strand te liggen. Daarna gossip girl gekeken en niet veel anders dan dat gedaan. Ik had het die dag toch wel een klein beetje moeilijk met dat ik het hele koninginnedag gebeuren zou missen dit jaar. Maargoed volgend jaar vier ik het wel dubbel haha.

Maandag begon de werkweek weer. Cj had een vergadering hier, dus om kwart over 9 zat ik met de kinderen in de speeltuin. Daar zijn we tot kwart voor 12 geweest, best een lange tijd haha. Maarja ik kan me hier altijd heel goed vermaken met de kinderen en vooral met naar andere ouders kijken. Twee keer kwam een ouder naar me toe helemaal in paniek omdat ze haar kind 1 seconden niet kon vinden. Twee keer stond dat kind dan ook echt gewoon achter haha. Maar in dit land mag je je kinderen geen seconden uit het oog verliezen, want wie weet wat er in die seconen allemaal kan gebeuren. Ook was er een vader die elke 5 minuten I love you zei tegen zijn kind. Ik zag ook dat het dat kindje begon te vervelen naar een uur. Maar die vader had vast een hele hoop goed te maken haha. Ook lopen alle ouders echt van onderdeel naar onderdeel mee. Ze gaan niet ergens zitten en houden dan gewoon hun kinderen in de gaten, nee ze lopen elke seconden naast hun zij. Wel is het leuk hier dat mensen best snel een praatje maken met elkaar en dus ook met mij haha. Waar ik af en toe wel behoefte aan heb als ik alleen maar met payt en chloe ben. Toen we thuis kwamen samen geluncht, chloe naar bed gebracht en samen met payt boven op de ipad wat spelletjes gespeeld en de was gedaan. Ook nog even met alle me vriendinnetjes en vrienden uit Andijk geskypt, zodat ik er toch een beetje bij was met koninginnedag!! Dat deed met toch wel even heel goed! Rond 4uur naar buiten gespeeld om lekker in de tuin te spelen. Het weer is hier niet echt heel lekker, omdat er een beetje een koude wind is de heletijd. Wel schijnt het zonnetje vaak. Daarna de kinderen in bad gedaan, gekookt voor ze en mij en samen gegegeten.
Half 8 begon mijn eerste zumba les bij de YMCA. Ik heb het advies van mijn oom Pim uit Canada opgevolgt, om dit een keer te gaan volgen. Maar wat heb ik me rotgelachen om mezelf. Haha ik kon natuurlijk alle danspasjes en andere bewegingen niet en was dan ook vaak nog echt aan het nadenken hoe ik dat nou weer moest doen en dan waren de andere alweer bij het volgende beweging. Gelukkig had ik een plek achteraan gekozen, goed overnagedacht van te voren. Dus viel het wat minder op hoop ik. Half 9 was het gelukkig afgelopen en heb ik besloten dat zumba niks voor mij is haha. Maar genoeg dingen om nog uit te proberen hier en natuurlijk blijft fitnessen altijd goed! Daarna lekker gedoucht en op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag(vandaag) heb ik als eerst weer de ingewikkelde lunchpakketjes gemaakt voor de kinderen. Wat me best veel moeite kost zo vroeg op de ochtend haha. De kinderen naar school gebracht. Gelukkig hebben ze daar nooit wat te zeuren op die school, dat hadden jullie al wel gemerkt haha. Vandaag was er een klacht beginnen gekomen, dat een blondmeisje in een grijze auto vaak te hard rond rijd op het campus. Hun school staat samen met nog een college op een groot terrein en doordat terrein loopt dus een weg met om de zoveel meter een snelheidsheuvel dus het is knap al kan je daar hard rijden.
Maargoed ik natuurlijk meteen gezegd dat ik het nooit meer zou doen.
Grappig is dat die vrouw daarop zei dat ze maar had verteld dat ik uit Nederland kwam, en bedankt! Nog zo iemand die denkt dat Nederland een groot pretpark is waar alles mag en je dus ook zelf mag bepalen hoe hard je mag rijden overal. Was het maar zou, dan zo ik nog meer van Nederland houden haha.
Benieuwd wat ze dit jaar allemaal nog weten te vertellen aan mij.
Daarna ben ik nog even naar de bank geweest, waar ik ook al drie keer naar toe geweest ben, omdat ze elke keer weer wat anders willen zien om een bankpas aan mij te geven. Daarna had ik wel even een starbucks nodig. Ik lust daar eigenlijk alleen te thee qua drinken. Dus altijd hetzelfde. Het regende vandaag heel hard en dus ook de drive inn bij de starbucks was erg druk. Grappig was dat ik na 5 minuten alweer terug kwam met mijn thee en de rest aan het wachten was in hun auto met nog zo'n twintig mensen voor hun. Ik had dan wel aan beweging gedaan en door de regen gelopen, wat alletwee niet amerikaans is, maar ik was wel weer het eerst terug haha. Zelfs bij de bank hebben ze hier een drive inn. Gewoon je bankzaken regelen vanuit de auto, gekker moet het niet worden haha.
Kwart over 12 chloe opgehaald, geluncht en haar naar bed gebracht. 4uur payt opgehaald, naar de mall gereden om de hondjes te bekijken. Het regende namelijk nog steeds en ik moest dus wel even een goedkope manier vinden om iets te doen met de kinderen. Ze mochten een grote coco cola gum uitzoeken bij zo'n snoep winkeltje. Toen ik vroeg wat het koste zei die man, het kost nog geen eens een dollar. Dus ik okay, but how much is it en jullie raadde het nooit.... Ik mocht het gewoon voor gratis hebben haha. Hij zal wel hebben gedacht schraalwijf:p. Daarna nog wat spullen gekocht, om iets te maken voor ash zijn verjaardag volgende week en toen zijn we weer naar huis gegaan. Voor de kinderen gekookt en daarna kwam cj thuis samen met leonie die hij had opgehaald van het vliegveld. Nadat de kinderen in bed lagen, had cj lekker gekookt en hebben we met z'n drieen lekker gegeten. Daarna meteen achter de computer gedoken om dit verslag te maken!

Ik wil jullie allemaal weer even bedanken voor jullie lieve berichtjes en kaartjes en alles!! Ben blij met zulke lieve mensen in Nederland!!!!

  • 02 Mei 2012 - 19:30

    Leonie S.:

    Hi Anne, succes met de lunchpakketten :-)
    Als je weer terug bent kun je bij de volgende vriendendag je kunsten aan ons vertonen! Ben benieuwd...

  • 03 Mei 2012 - 12:31

    Els:

    Nou, je verveelt je in ieder geval niet. En je boft maar dat jij en Do zo dicht bij elkaar wonen!
    Groetjes van de andere kant van die grote plas ;)

  • 04 Mei 2012 - 11:40

    Marjo:

    Anne-Wil, ik weet hoe je je voelde met Zumba, heb soortgelijke ervaring.
    Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Beverly

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Week 49

03 Oktober 2012

Week 29

16 Juli 2012

week 18

08 Juni 2012

Week 12

31 Mei 2012

Week 11
Anne-Wil

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 21268

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 12 Maart 2013

Ik ga een jaar naar Amerika als au pair

Landen bezocht: